Abymot Creative Commons License 2015.12.06 0 0 8824

Azért elmélkedek rajta, mert ha tényleg csak 5530-5517 erejéig van ott vasárnap egy inga, akkor már egyszerűbb lenne a 5520-as vonatszámon 5.21-kor Egerbe érkező Flirtet visszafordítani 5.31-kor, és akkor Fabonyból az tudna felmenni 6.04-kor 5530-ként Egerbe és vissza 6.31-kor 5517-ként, ahonnan 7.04-kor visszaindulva Egerbe folytathatná a Flirt a jelenleg tervezett fordát.

 

Vagyis 5529 és 5512 közlekedtetése esetén a reggeli inga kiváltható lenne a Flirttel. Több vonat közlekedne, de kevesebb szerelvény kellene - ennek lenne értelme.

 

Az 1-es vonali fordát is nézem hasonló okokból, mint kiderült, a Bp-tatabányai munkanapi betétek egy kivétellel 41 percre fordulnak a déliben, és két kivétellel (4426, 4418) szimpla Flirtek lesznek, tehát lényegében semmilyen többletet nem igényelne a Bp-Oroszlány közvetlen vonatok közlekedtetése.

 

Sőt ha a Déliben bevállalnák a 41 perces helyett a 11 perces fordulóidőt (a Győriből az Oroszlányiba azzal, hogy ott a külső végállomáson lenne egy hosszabb, 44 perces fordulóidő), akkor délután még kevesebb motorvonategység is elég lenne, és az oroszlányi közvetlen járatok is meglennének.

 

Akkor pót-és helyjegy nélküli, közvetlen összeköttetés lenne Bp-ről Oroszlányba is, a jelenleginél nem több (talán kevesebb) eszköz-és személyzetmennyiséggel. Annak szintén lenne értelme.

Előzmény: István Gyuri (8822)