Zoli1949 Creative Commons License 2015.11.27 0 0 1712

Kedves Ákos!

Hajdanán én is hasonló megoldást alkalmaztam az akkor még meglévő két Előre mozdonyomban. A trafóban is hasonló Grätzbe kapcsolt szeléneket raktam . Egy két áramkörös kapcsolóval a polaritásváltást meg lehetett oldani. Így a mozdonyban lévő irányváltó tolókára nem volt szükség. A menetiránynak megfelelő világításhoz elég volt egy szelén lap, ami nyitó irányban volt kötve az izzókhoz. Ellenkező polaritásnál nem engedték át az áramot, ezért a hátsó lámpák nem világítottak. Abban az időben még a hálózat is 110V -os volt, ezért az első trafók is 110 V- ról működtek. Mikor ezt bütyköltem még csak hatodikos voltam. Sajnos később elajándékoztam az egészet és most próbálok újra összeszedni mindent

Zoli

Előzmény: a_hollo (1651)