GSdriver Creative Commons License 2015.11.21 0 0 470

Sajnos a képernyő kiszürkülése hátramenetben nálunk is előfordult már. És ilyenkor nem működik a radar. Legutóbb a nejemmel fordult elő az egyik este, akinek nem szúrt szemet a képernyő kiszürkülése és szerencsétlen módon egy parkolóban emiatt össze is tolatott egy másik autóval. A sérülés szerencsére pici, de most szervizben van az autó, kértem nézzék meg a radart, meg a szoftvert is.

 

Az autóval egyébként amennyire elégedett vagyok mechanikusan, annyira utálom a szoftveres/elektronikus rendszerét. A már többször megírt, azóta sem orvosolt hülyeségek jelentősen rontják az autó mindennapi használati értékét. Újra biztos nem venném meg. Egy autó ne legyen okostelefon, mert nagy baj lehet belőle, ha mégis lefagy a szoftver. Ami meg is történik.

 

Nálunk még az alábbiak fordulnak elő rendszeresen:

- útinform bejelentkezés, telefonhívás után bekapcsolva maradó rádió, a rádió egyébként se kapcsolható ki fizikailag, csak némítható. (erről többször írtunk)

- a műholdas térkép több helyen köszönő viszonyban sincs a valósággal az országban (pl. Miskolc, Nyíregyháza körüli elkerülők nem egyszerűséggel hiányoznak). Ilyen útra hajtva a rendszer által jelzett pillanatnyi pozíció funkció összezavarodik, és a térkép által ismert úthálózatra való visszatéréskor teljesen rossz helyre pozicionálja az autó pillanatnyi helyzetét. Félreállás, motorleállítás, újraindítás után találja csak meg magát újra. A navigáció funkcióhoz nem tudok hozzászólni, mert nem használom (mindezek miatt nem bízok benne).

- induláskor olykor 40-50 mp-et is igénybe vesz mire betölti magát a rendszer. Máskor azonban azonnal menetkész. A szervizben azt mondták, hogy ennek az autó "power saving mód"-ba kerülése lehet az oka. Ez azonban biztosan nem így van, mert jelentkezik olyankor is, amikor nincs ilyenben az autó (megállás, motorkikapcsolás, azonnali újraindulás). Ráadásul a power saving mód esetén sem biztos, hogy reboot-tal indul. A jelenség tehát inkább véletlenszerű.

- a motoros csomagtérajtó nyitásakor a rajta levő nyitógomb megnyomása sokszor nem emeli fel az ajtót csak második, harmadik rosszabb esetben sokadik megnyomásra. Az ajtó ilyenkor csipog egyet, úgy tesz mintha fel akarna nyílni, de csak a reteszelés oldódik és nem nem nyílik ki. Azután ha újra megnyomom a gombot, akkor kinyílik, mintha mi se történt volna. Kb.90% eséllyel nyílik az ajtó az első nyitási kísérletre.

- az se felhasználóbarát dolog, hogy bizonyos figyelmeztető jelzések túldimenzionáltak, és nem is lehet őket kikapcsolni.

- az alacsony üzemanyagszint miatt kigyulladó narancsszínű fényjelzés után 5 km-enként (legalább 120-150 km-re van még ilyenkor üzemanyag) hangjelzést ad az autó. Ez forgalomban több mint zavaró.

- járó motor mellett a vezetőoldali ajtó nyitására, észnélküli sivalkodásba kezd (lehet, hogy itt feltétel még a kézifék be nem húzása vagy valami egyéb dolog).

 

 

Előzmény: szepnorbee (466)