Spanos Creative Commons License 2015.11.13 0 0 7449

"Ha most vennék újra, akkor az 1.8TSI és a 2.0TDi között döntenék, de azt nem tudom minek a javára."

 

Szerintem 1-0 a magyarok javára.

 

 

Valaki írta, hogy dízel után már nem kívánja vissza a benzinest. A benzines védelmében írom az alábbiakat Tisztelt Bíróság:

 

1; Nekem ez előtt a kocsi előtt volt egy 1.6 tdci-m, ami érzésre nagyon ment, mondjuk, hogy ha elváltottad az 1-es fokozatot, akkor... 1-esben szvsz a max. sebessége 20 volt, 2-esben kb. 60. De abban érezted a nyomatékot, bár gyári adat szerint CSAK(!) 205 Nm volt benne, szemben a Passat (benyás) 290Nm-el szemben.

Mégis benyásban kötöttem ki...

 

2; A cégnek van egy autószervíz partnere, ahová visszük a kocsikat. Kb. 5-6 szerelő dolgozik ott, az egyik srácnak A3-ja volt, 1.9-es motorral. Nem rég mentem, A3 sehol -> eladta, perpill. az autószerelők csak benyás autóval közlekednek.

Egyik szerelő véleménye az volt, hogy gázolaj utoljára a traktorba volt jó... 

Mondtam neki a kettőstömegű esetét, hogy biza az enyémben is cserélni kellett, erre a válasza annyi volt, mert szarul vezette az, aki előttem nyúzta (lehet benne valami, a tárcsa 50%-a le volt szakadva).

 

3; Egyik ismimnek egy szétpimpelt, tunyingolt Poloja volt 1.9 motorral (ami nem szar konstrució)... gázadásra gyakorlatilag a fél város szétkormolta. Ha indult. Mert hidegben nem indult... mit gondoltak, mi lett a választása? Benyás.

 

Amúgy meg simán jobbn megy a benzines, mint egy dízel. Az nagyon jó és nagyon jónak is érződik és tényleg erősnek is. Érdekességképpen mondom, hogy a régi 1.6-os tdci-vel ka mentem fel egy emelkedőn, szinte alig érezte meg a motorja, bár igazán nem is lehetett felpörgetni... a 200Le-s Passat km óráját ha nézem 100-ról olyan 85-ig leesik és érzem is, ahogy gyengül el az autó. Ez egyet tud, amit a tdci nem: visszaváltok és simán felpörög és elkezd tolni...

 

A mindenféle Euro 100 jogszabály miatt meg már ne mondjam, hogy a dízel hol vérzik el.

 

Ennyi érv után pedig szerintetek mit választanék?

 

Igen: én is dízelt, egyszerűen mert nagyon jó a karaktere, bár mikor rámjön a dili5perc, akkor nagyon bírom, ahogy tolja a tartományt a benyásom 3000-től. Ciki, vagy nem, de eddig akivel összeakaszkodtam, az alul maradt... Hiába 250-300 Le-s egy másik dög autó, egyrészt az nem pörög, másrész nagyobb és nehezebb, harmadrészt meg az az 50-100 Le-s különbség lehet, hogy már nem annyira szembeötlő ekkora teljesítménynél.

 

Gondoljatok bele: egy 60 Le-s autó 0-100 gyorsulása kb. 12-15 mp

egy 120 Le-s autóé az kb. 9-11 mp

Egy 150 Le-sé Kb. 8-10 mp

Egy 200 Le-sé Kb. 7-8 mp

Egy 200-300 Les-é kb. 6-7 mp...

 

5X erősebb autóval csupán 2X jobb a gyorsulásunk... :) 

 

Most kissé tegyük parkolópályára a jó, de a 60Le-s autó csak 800kg szindrómát. Ha a világ legerősebb autója is a tied lenne és a világ legjobban tapadna az aszfalthoz is minimum 2 mp kellene a 0-100 sprinthez... jó mi?

 

 

Előzmény: BEEP-TFSI (7436)