cégmérlegekből összerakott adatok alapján
a dohány-kiskereskedelemmel foglalkozó társaságok egyetlen év alatt a befektetett pénz átlag 90 százalékát is megtermelik.
a koncessziók engedélyezése előtt a trafikok még csak átlag 10-20 százalékos éves sajáttőke-arányos nyereséget produkáltak, ami azóta minimum megötszöröződött.
nincs tehát arról szól, hogy minden dohánybolt óriási üzlet lenne, sőt. A hozzávetőleg hatezer kiosztott koncessziótulajdonos közül ötszáz-ezer az, amelyiknek bejött az élet; a többi, mintegy ötezer trafik inkább csak vegetál.
A hvg.hu felemleget például egy soproni trafikot, amelyik, köszönhetően a jelentős osztrák vevőkörnek, már 2013 második felében 2,6 milliárdos bevétele volt,
első teljes évében pedig már 3,5 milliárdos forgalmat könyvelhetett el.
Ez a nyugat-magyarországi "kiskereskedés" akkora biznisz, hogy ott összesen tizenhat (!) alkalmazott dolgozik, és évente jó 150 milliós osztalékot lehet kivenni belőle. A cikkből kiderül az is, hogy az egyértelműen Fidesz-közeliként azonosítható tulajdonosok közül lényegében mindenki jól járt, aki kapott koncessziót.
Egy trafik jövedelmezősége főként a helyétől függ, és értelemszerűen a nagyvárosi koncessziók fizetnek jól. Például azok az engedélyek, amelyeket Rogán Antal volt polgármester jóbarátja és szomszédja, Csetényi Csaba, valamint üzlettársa, Krskó Tibor nyert el a belvárosban.
Az ország legmenőbb trafikosait itt gyűjtöttük össze.