Vagy csak szimplán jót akart. :-)
Ha valakinek no frost-os hűtő kell, nyugodtan megveheti. Csak nehogy ez legyen az indoka: "Teljesen No frost azaz ne kelljen semmit csinálni vele".
Merthogy sokan tényleg ebben a tévhitben élnek. Aztán ha később valami probléma merül fel, akkor meg felháborodottan írják, hogy pl. "befagyott a légkeverő rendszere", pedig "...NO FROST vagyis jegesedésmentes fagyasztószekrényről van szó..."
Ebből is látszik, hogy a "no frost" kapcsán teljes a fogalomzavar.
Szóval két dolgot érdemes szem előtt tartani:
1. Attól, hogy a fagyasztótérben nem képződik vastag jégréteg, még nem jelenti azt, hogy a hűtőgép gondozásmentes. Aki veszi a fáradtságot, és elolvassa a használati útmutatót, az remélhetőleg tisztában lesz ezzel a ténnyel (nem a szénszűrő cseréjére gondolok). Van olyan, aki azzal büszkélkedik, hogy 8 év alatt egyszer sem engedte le a hűtőjét (értsd: nem áramtalanította), merthogy nem jegesedett le a hűtőtere. Elhiszem, hogy van ilyen is. De azért felmerül bennem a kérdés: az oké, hogy valaki nem foglalkozik a készülék hátuljának portalanításával, az olvadékvíz elvezető tisztán tartásával, az ajtótömítés karbantartásával, na de mi van a higiéniával? No frost ide vagy oda, azért évente egyszer illendő kipakolni a hűtőgépet, áttörölgetni a hűtőteret, kiválogatni a lejárt vagy lejárat közeli fagyasztott élelmiszereket stb.
2. Ha bekrepál az elektronikus vezérlés, akkor könnyen lehet, hogy egy "mezei" szerelő hozzá sem nyúl, lévén, hogy vagy nincs szervizdoksija, vagy eleve nem is ért hozzá. Persze ha még garanciális a hűtő, akkor az a szerencsésebb eset, mert eleve a márkaszakszerviz végzi a javítást, ingyen. Ha viszont lejárt a jótállási idő, az illető egy pár száz Ft-os alkatrész meghibásodása miatt akár több tízezer Ft-ot is fizethet. Ez attól függ persze, hogy a gyártó és a márkaszerviz közt az elszámolást tekintve milyen megállapodás jött létre, illetve, hogy hogyan állnak hozzá a javítás kérdéséhez.