maseratisti Creative Commons License 2015.09.05 0 0 2101

Szia, először is MIG módban az "amp" azaz áramerősség poti tökmindegy hol van mert az csak MMA módban működik. (ezt egyébként jelzik s egy kis elektródafogó szimbólummal, persze nem ártana a használati útmutatóban is bővebben kifejteni, de ez van) MMA módban, viszont a másik 2 poti (voltage, speed) szintén nem csinál semit.

 

Mig módban tehát a "voltage" (feszültség), és a "speed" (huzalsebesség) poti működik csak. Nekem 165-ösöm van. Itt a voltage poti 16, és 22,5 V közt szabályoz (neked a minimum ugyanaz, de ha jól tudom a maximum 24v) Speed, azaz huzalsebesség tekintetében nincs különbség, mivel ugyanaz a motor, 2-13 m/perc közt tudsz állítani.

 

0,8-as huzalnál 18v alá nagyon nem tudsz menni (bármilyen vékony is az anyag) a 185-ösön ez a 18 v a 3-as és 4-s poti állás közé esik valahová, tehát a 4-es poti beállítás teljesen jó. Én a 165-ösön úgy tapasztaltam hogy ahová a voltage potit állítom, ugyanaz az érték a huzalsebességnél is egy jó kiindulási alap, de aztán a jó beállítás mindig egy kicsit fentebb van. 4 es voltage potihoz , valahol  4,5-5 közé belőve lesz jó. (vékony lemezhez is ez a beállítás a minimum)

 

Nagy különbség van a beállítás értékeknél viszont eltérő gázok használata esetén. tiszta CO2-vel használva lentebb vannak az értékek, míg egy corgon (c18) gáznál ugyanolyan anyagon fentebb kell tekerned. 1-1,5 osztással fentebb lesz ugyanolyan a varrat.

 

Ha co2-t használsz, az a 4-es, és 4-es beállítás jó lesz, ha corgont akkor kicsit lehet fentebb menni.

 

Előzmény: Odin Master (2098)