Törölt nick Creative Commons License 2015.09.04 0 0 3571

A rossz akku típikus ismertető jele, hogy az első hidegebb napon nehezen indít vagy megadja magát.

Először is ellenőrizd, hogy a belevaló kapacítású akku van e a motorodban. Majd utána ellenőrizd a savszintet. Ha kell akkor desztilált vízzel pótold a szükséges szintig. Ha pótolni kellett akkor utána töltsd fel újra az akkut.

 

Elképzelhető az is, hogy nem megfelelő a motorkerékpárod töltése és emiatt a hidegben az akku már nem ad le elegendő áramot ahhoz hogy az önindítót és a gyújtást is ellássa. (plusz még a városi világítás is rögtön rajta van)

Javaslom, hogy a töltés után ellenőrizd az akku feszültségét levett saruknál. Ha megfelelően feltöltött az akku akkor 12,6-12,9V közötti feszt fogsz mérni. Ha ez rendben akkor szereld vissza a sarukat és ellenőrizd járó motornál a töltő feszt. Ennek 13,8-14,4V között kell lennie)

 

Ha a fentieket mind megcsináltad és legközelebb mégsem indulna önindítózással akkor bikázd meg az akkut és úgy próbáld meg beindítani a motort. Ha úgy beindul akkor egyértelmű lesz, hogy az akku vagy nem jó, vagy az is lehet hogy túl keveset mész a robogóddal és emiatt nem is képes kellően töltődni. Vagy még az is előfordulhat, hogy valami leszívja. Ez pl. lehet egy rejtett zárlat is, de annak kimérését úgyis szakemberre kell majd bíznod.

 

 

 

Előzmény: azmárOdébbia (3570)