A topic címe tulajdonképpen aktualitását vesztette. Hiszen manapság már nem is a márka a legfontosabb (persze bizonyos határokon belül, mert a Candy-t Beko-t stb. inkább hagyjuk), hanem a megbízható szervizháttér, és a cég hozzáállása a fogyasztókhoz. Mert annál rosszabb nincs, amikor elromlik a hűtőd; és nem elég, hogy egy vagyonba kerül hozzá az amúgy hitvány minőségű cserealkatrész, de hetekig is várni kell a beszerzésére.
A hűtőszekrények többségét ilyen-olyan gyárakból szállított alkatrészekből állítják össze, valamelyik kelet-európai összeszerelő üzemben (török Bosch, lengyel vagy román, esetleg cseh Whirlpool , bolgár Liebherr stb). Így kerül sok esetben a fröccsöntött fogantyútól a kompresszorig, ugyanaz az alkatrész a különböző márkájú hűtőszekrényekbe. Szóval nincs is lényegében termelés, csak egy "LEGO" üzem, meg egy márkajelzés, amit a végén ráragasztanak az ajtóra. Van olyan cég, amelyik a saját márkajelzésű hűtői mellett noname hűtőket is összeállít, teljesen ugyanazokból az alkatrészekből. Aztán vannak olyan neves konszernek, ahol szintén ugyanaz a termék, csak más márkanéven (lásd pl. egyes Panasonic név alatt futó Gorenje -, vagy Electrolux néven futó Zanussi hűtőket).
A különböző konszernek:
BSH csoport - elsősorban Bosch és Siemens, de ide tartozik például az exkluzív Gaggenau is
Electrolux csoport - Electrolux, Zanussi, vagy a drágább AEG, Frigidaire...
Gorenje + Panasonic
Merloni - Indesit, Ariston, Hotpoint, Scholtés
Whirlpool corp - Whirlpool, Ignis...
És még lehetne sorolni. Szóval ne lepődj meg, ha sok esetben hasonlóságot (vagy teljesen ugyanazt) vélsz felfedezni a különböző márkáknál. Sőt, olyan is előfordul, hogy ugyanannak az alkatrésznek az ára csak amiatt drágább, mert más rajta a márkajelzés!
A fícsörökről:
Sokan megfeledkeznek róla, hogy egy hűtőszekrénynél egyetlen dolog fontos: rendesen hűtsön. A többi csak parasztvakítás. A digitális vezérlés például tökéletesen jó arra, hogy növelje a meghibásodás lehetőségét. Külön jó dolog, hogy az ilyen készülékeknek csak szakszervizben esélyes a javítása, mert a kis háztartási szerviznek nem biztos, hogy lesz az adott típusú hűtőhöz szervizdoksija. Aztán hogy egy márkaszerviz mennyit kér el egy javításért, azt majd megtudja az illető, ha lejárt a jótállási idő. Külön klassz, amikor a szervizek filléres alkatrészek helyett komplett panelt, motort, mechanikát cserélnek, mer'hogy néhol ez a szokás...
Nem vagyok ellene a fejlődésnek, de teljesen feleslegesnek tartom a digitális kijelzőt egy hűtőn.
A No Frost sem hülyeség, de azért anélkül is lehet "teljes életet élni" (főleg, ha nem nyitogatja az ember napjában többször is a fagyasztó ajtaját).
A két hűtőkör miért fontos Neked? Csak nyaraláskor nem használnád a mélyhűtőt, vagy amúgy is ritkán tárolsz benne kaját?