Sajnos, nem tudom, hogy az SI kerékének mennyit kellene fordulni, mivel nekem is egy variátor nélküli CIAO-m van. Lehet, hogy Svájci megrendelésre készítették eredetileg és azért nagy a fogyasztása, mert nem mindegy, hogy milyen az áttétel a motor és a kerék közt. De ha jól nézem abban a dokumentumban a 006-os képen, amit majd át fogok Neked is küldeni, akkor úgy látom, hogy az SI áttétele 1/12.79 és 1/21.52 között van. Vagy is, 21.52x kell a főtengelynek fordulni ahhoz, hogy a hátsó kerék egyet forduljon, alapállapotba. Ha megy a motor és húzod a gázt és a variátor maximumra áll, akkor pedig csak 12.79 szer fordul a motor, mire a kerék már egyet fordult. Ezt kiszámoltam 6000 fordulat/perc és 150 cm-es kerék kerületnél, 42.2 km/h sebesség jött ki.
A kipufogó kiherélése azt jelenti, hogy kiszedik a belsejéből a fojtást, vagy valamilyen módon variálnak rajta, hogy a fojtást kikerülje a kipufogógáz. A kipufogó oldalán, amit írtál, hol van az a lyuk és mekkora? Lehet, hogy ott jön ki a kipufogógáz fojtás nélkül, vagy legalább is csökkentett fojtással. Próbálj meg végig dugni a kipufogón egy valami erősebb drótot, vagy pálcát és meglátod, ha a pálca teljesen végig megy a dob hosszába, akkor egyérttelmű, hogy ki van herélve. Az a lyuk a kipufogó oldalán pedig, a megérzésem szerint azt a célt szolgálja, hogy a kipufogó végén jöjjön ki a kipufogógáz, hanem már a fojtás előtt. Lehet, hogy eldugult már a kipufogó és valaki így oldotta meg, hogy a füst kitudjon valahol jönni. És nem foglalkozott azzal, hogy kitakarítsa a kipufogót.
A gyertya színe elárulja, hogy milyen a benzin levegő keverék elégése. Ha nem tud tökéletesen elégni, mert mondjuk sokat kap, vagy nem megfelelő a gyújtás, akkor fekete, olajos. Ha kevés a benzin a keverékbe, akkor pedig egészen a fehér színig kivilágosodik. A legjobb, amikor az üzem meleg motornál (néhány kilométer megtétele után) a gyertya őz barna színű. A kipufogó pedig úgy árulkodik, hogy ha nagyon olajos, akkor sok elégetlen üzemanyag távozik a hengerből.
Olvass vissza és nézd meg a 848, 852, és a 853 hozzászólásokat.