trawala Creative Commons License 2015.07.10 0 0 5301

A 64 ezer körüli hibaüzeneted a bal hátsó index kapcsán jelent meg. Azért írtam most, hogy egy kontakt hiba is lehetséges, mert a hibaüzenet csak (!) a probléma jellegét jelzi, nem pedig a pontos definiálása! Mivel oxigénről beszél, azt egyedül a lambda szonda érzékeli/méri/értékeli. A mért érték függvényében adagolja az üzemanyagot. Szélsőséges esetben a fogyasztás megnőhet és a katalizátor hatásfoka csökkenhet, ill. behalhat. Ehhez azonban sok-sok ezer km-t (10-15) kéne így menni.

A lambda fűtése azért kell, hogy minél hamarabb tudja az ECU szabályozni a keverékképzést. Mivel a hátsó szonda lassabban melegszik fel, jellemzően azt fűtik, noha a leömlőnél lévőt is újabban (kb.5-10 éve) szintén szokás fűteni.

Persze ha tudnád a pontos hibakódot, amit SCAN 100-al olvastak ki, az közelebb visz a problémához, de ez is csak a területét szűkiti le. 

Előzmény: Hattori Hanzo2015 (5299)