A webshopoknak van egy életciklusuk. A működés kezdetén akciók, nagy választék, növekvő érdeklődés. Ha ez a 3 tényező nincs a két félnél - eladó és vevő - összhangban vagy megbomlik az összhang, pl. hibás szállítás, keveredés a növényekben, sok rossz vélemény, visszajelzés, vagy túl magas árak, szállítási költség, vagy nem megfelelő választék, akkor a shop életciklusa máris lefelé indul.
Minél hosszabb ideje vesz részt a vevő ebben a körben, annál több már nem, de valamikor jó és megbízható shopot látott, amik már csúsznak lefelé, vagy már meg is szűntek, és jelennek meg helyettük az újak, amikkel kezdődik elölről a kör.
Ki kell az éppen meglevőket próbálni, minden rendelés előtt többet megnézni, összehasonlítani választékot, árakat. Nem biztos, hogy a tegnapi "jó" shop ma is az, és holnap is az lesz.