Nem, nem, elnézést, én próbáltam kissé tömörebben fogalmazni, hogy ne kelljen mindig leírni a távirányító szót, de ez sajnos ezek szerint az érthetőség rovására ment.
Szóval az, hogy nem használod a TV minden bemenetét semmiféle hibát sem okozhat.
Arra céloztam, hogy ha eddig ment a TV távvezérlése a UPC távirányítójával és bizonyos mértékig most is megy a BD-jével, akkor nem valószínű, hogy magával a TV-készülékkel lenne a baj.
Ezért is volt a javaslat, hogy próbáld meg ha nem mobiltelefonnal, akkor bármilyen digitális video felvevővel megnézni, ad-e ki infra jelet a TV távirányítója.
Ezek a felvevők ugyanis az emberi szemnek láthatatlan infravörös jeleket is "látják" és ha a kamerával szembe fordítod a távirányítót, nyomsz rajta valamilyen gombot, akkor a felvételen látni fogod az egyébként nem látható infra LED villogását, amit a TV érzékel és reagál rá, értsd kapcsol, hangerőt szabályoz, vagy akármi.
így valahogy:
https://www.youtube.com/watch?v=UMPoifERrNs
Azért szoktak telefont javasolni, mert az általában kéznél van, de bármilyen digitális kamera, vagy digitális fényképező jó, ami videot tud csinálni.
Ha nem látsz villogó fényt a felvételen, akkor biztos, hogy a távirányító rossz.
Ha látsz, akkor sem 100% hogy jó, de legalább működik valamilyen szinten.
Szerelőt hívni semmi esetre sem kell, továbbá a UPC telefonos ügyfélszolgálatának a tanácsait tekintsd úgy, mintha a szomszédasszony mondta volna, bár lehet, hogy a szomszédasszony ért valamihez, a UPC ügyfélszolgálatról ez biztosan nem mondható el.