2006 BXE Jetta 1.9PD TDI.
Előzmény: Tavaly év elején vettem a kocsit 190ezerrel, és 198 ezernél tört el a turbó tengely (már nem a gyári turbó volt rajta). Amióta nálam volt, mindig volt hangja a turbónak, lehetett hallani az utastérben ülve, amikor felpörög vagy lelassul. Engem is és másokat is olyanra emlékeztetett mintha messze valahol szirénázna valami mentő, rendőr vagy tűzoltó. Sikító vagy rendellenes hangja nem volt, olajat nem ette, nem csepegett semmi.
Kapott egy új turbót (felújítani nem lehetett). 350 ezer volt mindenestől, olajcserével tisztítással (mindenhol turbólapát darabok). Amikor átvettem a kocsit meglepődtem, mert semmilyen turbó hang nem volt, és egy kicsit utána nézve azt is mondják, hogy egy új/jó turbónak nincs hangja, max ha leengedett ablakkal egy szűk utcában fülel az ember. Ilyen is volt, de most 210 ezernél tartok és szépen lassan oda jutottam, hogy harmadik, negyedikben gyorsítva is hallom az utastérben felhúzott ablaknál. kb 12 ezret mentem az új turbóval és már annyira kikopott, hogy hangja van??? És mi lesz ha 60-90 ezer lesz benne? Félek, hogy újból törés lesz, mert a múltkori is a semmiből jött, semmi előjel nem volt. Szerelő szerint kopik a középen lévő persely, és egyre nagyobb a tengely játéka ezért lesz egyre jobban hangos, de ez normális. Ilyen gyorsan? Alig mentem még vele...
Vigyázok rá mint a szemem fényére, beindításnál mindig jár a motor egy pár percet, utána nagyon finoman megyek kis fordulaton amíg be nem melegszik, meg minden leállítás előtt várok egy picit, hogy megálljon a turbó + ha gyorsabban mentem (főút, autópálya), akkor lehűtöm. Olajat 10 ezer km-ként cserélek.
Valami módosítva van (chip), mert egyik szerelő szerint ezek a kocsik nem mennek ennyire, másodikban teljesen egyenes kormánynál, teljesen tiszta úton az új pirelli p7-el is megkapar, 2000 fordulat felett. A régi turbóval már 1700-1800-nál nagyon megindult, mert el volt tekerve valami menetes szár a gyári értékhez képest. Most az újat gyári értéken hagyták, így 2200 tól indul meg igazán.
Számítógépre rakva, ha jól emlékszem a turbónyomás (álló helyben, nagy gázt adva) 1,6 bar volt, ha jól tudom ez normális érték.
Elmenjek egy chipeshez és nézessem meg mit és mennyit módosítottak rajta? Sokat akarok menni a kocsival, nem 1 évre vettem, és nem szeretnék évente turbót cserélni...