Törölt nick Creative Commons License 2015.04.22 0 0 358

Kérem a topik nem hívő látogatóit, hogy olyan tisztelettel beszéljenek a kereszténységről és a keresztényekről, amilyen tisztelet ők maguk is elvárnak saját nézeteik és saját személyük iránt.

 

Megalázva és pocskondiázva lettél, hogy erre szólítod fel -azt teszed, még, ha finom megfogalmazást alkalmazol, akkor is- a veled nem egyetértőket? Érdekes a kiakadásod, mert arra hajaz, hogy a negatív kritika befogadására képtelen vagy. Köszönd ezt a hitednek, hisz kétszínűségre nevel. Bár, az épp azt írja elő számodra, hogy megalkuvó légy, és szolgamódon tűrd a Téged ért esetleges támadásokat.

 

"Már az ókorban is látták az alázatosság jelentőségét. Egy ógörög nyelven íródott írás szerint, az alázat alatt azt érthetjük:
"Alacsony, a normális szint alatt lévő" illetve: "szelíd, kedvesen engedelmes, alázatos"
Az alacsony alatt nem az illető testmagassága értendő, hanem az, hogy nem akar kiemelkedni, fölémagasodni másoknak. Azt a hozzáállást tükrözi, ami a normális szint alatt marad, azaz, nincs olyan ambíciója, hogy a többiek fölé magasztalja magát. Szelíd és engedelmes marad.

 

Ezeket a tulajdonságokat érdemes magunkra ölteni úgy, mint egy ruhát. Ennek a "ruhának" mindenképp olyannak kell lennie, amit látnak az emberek, és megkülönbözteti azt, aki hordja. Ha már, az ókornál tartunk, talán a rabszolgák kötényével lehetne párhuzamba állítani, ezt a "mindenki által látható ruhát". A rabszolgáknak egyedi viseletük volt azért, hogy a ruházatuk alapján is fel lehessen ismerni őket.
Az alázat is olyan, mint a szolgák köténye; jellegzetes öltözet, ami elárulja viselőjéről, hogy szolgálni, és nem uralkodni akar. Amint azt említettem, az alázat egész életünknek az alaphozzáállása kell, hogy legyen...
"

http://www.megoldasok.hu/cikkek/cikk_alazat.htm

 

Még véletlenül sem a normális szintet tekinti normálisnak, hanem az az alattit jelöli meg, az alázatos viselkedésnek. Tehát, lealacsonyít, szolgaként kezel. De e hit, arra is tanít, arra is nevel. Vajh, miért is marad ki a gondolatsorból a középen levő? Miért tekint csak kétféle viselkedéssel élőként a társadalomra, ahol csak uralkodó és annak rabszolgája létezik??? Van ilyen tana bármelyik más vallásnak, vagy csak a kereszténységnek íródott ilyen??

 

alázatos (melléknév)

"1. A saját érdemeit lebecsülő, aki eközben más személy érdemeit túlértékeli; tetteiért elismerést, kitüntetést nem igényelő.

Az alázatos bűnös sokat imádkozik. Ha alázatos viselkedésű leszel a főnök felé, talán megengedi, hogy beülj az autójába"

Mijabánatos? Seggnyalásra kényszeredek, hogy beülhessek a főnök kocsijába? Nem tekint magával egyenrangú embernek??? Talán, igaza is van, hiszen a saját érdemeimet lebecsülöm, így saját magam aljasítom le ezzel, és helyezem/rendelem így vele, mindenki más alá magam.

 

"2. Erősen szerény; feltűnésmentes, visszafogott és óvatos viselkedésű.

A takarítónő alázatos mozdulatokkal kopog be az igazgató ajtaján."

Fél, retteg, vagy mi van??? Nem mer határozottan cselekedni?

 

"3. Saját akaratát másokétól függővé tevő; engedelmes magatartású, viselkedésű, amely elismeri saját függőségét, alárendeltségét, másnak az uralmát.

A talpnyaló munkatárs alázatos szolgaként tartja be a főnök minden kérését. Az alázat földműves kalapját levéve köszön urának."

Ehhez meg nem is kell komment, hiszen mindenről árulkodik.

 

Nem megvetem e hitet, hanem értetlenül állok azokkal szemben, akik ilyen viselkedéssel élnek a hit vakkátétele miatt.

Egyébként, erőszakos úton jutott oda a kereszténység, ahol azt most megvetik. Élettér idegen abban a közegben. DE!! A vallásokkal takaródzó gyilkolásokat megvetem. Az csak egy eszköz, amit nem arra használnak fel, mire megalkották azt. Mint a kés, amivel ölnek, hisz nem abból a szándékból találták fel. Vagy mégis, hiszen azért alkotta az ember, hogy az állatot, a prédát könnyebben el tudja vele ejteni, és csak másodlagos lett a kezünk helyett, hogy ne tépjük az ételt, hanem késsel együnk, ami mellé feltaláltuk a villát, hogy a másik kezünkbe is adjunk valamit használatra?

Előzmény: Maaria (357)