Ebben érintett vagyok, mivel én kértem az ötleteket . Az egyszerűbb megoldást választottam, mivel hétvége volt a citromlés megoldást választottam, ezt kaptam a Auchanban . Tettem bele kevés colát , mosogatószert és festékoldót is. Másfél napig volt benne , néha jól megráztam és másnap kiengedtem, majd átöblítettem forró vízzel. Nagyon sok trutymó jött ki belőle , de maradt is sok pl. rugalmas fetékmaradványok amit valamivel le kellene csiszolni, pl. homok , vagy vasgolyókkal . Ezt nem mertem meglépni , mivel olyan a belső kialakítása ,hogy nem bírnám ezeket a végén kiszórni belőle . A csap helyére 6.-os csavart nyomtam 2 menet szigetelőszalaggal jól letömítve. A napon hagytam kiszáradni , és ha belefújtam a töltőnyíláson alul röpködnek a levált festékfoszlányok. Ha próbálom, akkor feltétlenül benzinszűrőt teszek a benzincsőbe.
Mutatok néhány képet honnan indultam , most kicsit leálltam vele , mert szeretném fészert megnagyobbítani , hogy ne ázzanak a biciklik és a robogóm.
Próbaüzem is volt fúrógéppel megpörgetve . Egy pillanatra el is indult , porlasztó nélkül a keveréket injekciós fecskendővel nyomtam bele , csak nem volt rajt a kipufogó és nem akartam a szomszédok idegeit húzni.
Kétszer indítottam , a harmadszori nem sikerült, mikor a motor elindult és fúrógépet rossz ütemben húztam le generátoros üzemben letekerte az anyát és elnyírta az éket.
Kompressziót is mértem fúrógépes hajtással, ami túl jól sikerült 8.-at mutatott az óra . Gondolom ennek az lehet az oka, hogy pár csepp olajat tettem a hengerbe és az olajfilm lehetett a tömítés. Porlasztó nélkül jó sok levegőt szívhatott.
Van egy frissen fúrt Piaggio Sfera robogóm amin csak 4,5 .-ös értéket mértem bár itt csak lábbal rugdostam és elfelejtettem gázkart felhúzni.
A trafóm valószínű hibás, mert csak 2-3 mm es szikrát ad hengeren kívül és ezt én keveslem , jobb lenne 7-10 mm. Próbáltam másikkal az is elég gyenge . Az a baj régebben volt 3 Babettánk azokat elvittük a MÉH-be , pedig ennél jobb állapotban voltak . Alkatrészenként minden nagyon drága , már biztos 12-15000 forintot költöttem rá . Az asszony van nagyon rákattanva , attól félek megy vele egy kört aztán többet nem használjuk.
Gondoltam , veszek egy használtat donornak ,de elég drágák . A bátyámék udvart takarítanak , ezt is ki akarták dobni , mi pedig elhoztuk de én már megbántam .
Babettáim elsőt 15000 .-ért vettem az volt a legrosszabb , de azért működött .
Másodikat ingyen kaptam a portásunktól, azt mondta elhozom vagy kirakja lomtalanításnál . Ennek nem bírtam kimosni a tartályát, kicseréltem és nem volt vele baj míg el nem lopták.
Harmadik 5000 Ft volt más baja nem volt, sűrűn eldugult a porlasztója. Ekkor álltam át a robogóra , Piaggio Sfera ezzel már kevesebb volt a gond.
Azt hallottam a szakiktól , elég lett volna néhány napig elhasznált fékolajban áztatni a porlasztót és egy jó szűrőt betenni a pori elé és minden hiba megszűnt volna. Most a robogómat is mindig szűrővel használom és így elég megbízhatóan működik .
A kipufogót rézzel fújtam le , de egy hét után sem száradt semmit. Végül leégettem gázlámpával és maradt rozsdásan. Lehet , hogy a spray-vel volt a baj mert volt vagy 10 éves.
A motorját csak kívülről tisztítottam, és a hézagot állítottam a gyújtáson.
A porlasztóban a tűszelep gumija elporladt teljesen.
Még kell szereznem hátsófékkar az törött és másik trafót .
Alkatrészeket Szigethalmon vettem , szinte mindent tudnak szerezni .Az árai az ITALMONDO alatt voltak.
Mindig itt szoktam vásárolni, pl egy hengerfúrás 7-8000 Ft : dugóval, gyűrűvel , csapszeggel , és biztosítógyűrűkkel.
Porlasztóba tűszelep 1250
benzincsap 1900
légszűrő 1900 stb.