A kedvező hajtási tulajdonság és a biztonság között azért van némi-rengeteg összefüggés. Mert, ha nem lenne, akkor ez első kerékre mindegy milyen gumi kerül fel.
A bukósisak, meg a biztonsági öv hasonlat azért sántít egy kicsit. Pl. nem csak azért vannak bekötve a versenyzők, hogy ne repüljenek ki a szélvédőn egy csattanásnál, hanem azért is, hogy a centrifugális erőt könnyebben tudják legyőzni. Hogy ne repüljön ki -oldalra- az ülésből nagy oldalgyorsulás esetén. Éppen ezek okán értelmezhetetlen a gyorsabb súlypontáthelyezésre való utalás.
A civil életben az öv szerepe biztonsági, hogy a csattanásnál ne fejelje le az üveget, ill. a kirobbanó légzsákra ne gyorsuljon rá a teste. Egyébként a mozgást nem zavarja, mert az automata öv lényege pont az lenne, hogy a relatíve lassú (emberi) mozgásgyorsaságnál széles határok között enged az öv, míg a test hirtelen gyorsulásánál a rendszer reteszel. Sőt, már pirotechnikai eszközökkel is segítik ezt.
A bukósisak biztonsági felszerelés, technikai kiegészítőkkel.
Egyébként már leírtam: mindenki olyan gumit szerel fel az autójára és oda ahova akarja. Egészen addig, míg mások épségét nem veszélyezteti. Attól kezdve viszont egy baleset esetén nem az autós bulvár-, vagy nembulvár lapok cikkei alapján fognak ítéletet hozni, hanem a kőkemény fizikai törvényszerűségek alapján (elvileg).