x20fan Creative Commons License 2015.03.09 0 0 978

Vagy a sin/cos vagy az sqrt függvény kell, és vagy az

r^2=x^2+y^2

vagy az

x=r*cos(fi) y=r*sin(fi)

(r a kör sugara, x és y a két koorsdináta, fi az éppen számolt sugár x tengelyhez mért szöge)

módszerrel lehet a kör pontjait számolni. Kell egy lépésköz, ami ha túl durva, akkor nem használja ki a plotter rajzoló képességét, ha túl finom, akkor sokat kell számolni fölöslegesen. Kapunk egy számított pontot, mondjuk 0.95 és 0.32, és el kell végezni egy kerekítést, mert a plotter csak adott pontokra tud lépni. mondjuk 0.9-re és 0.3-ra, ettől a kerekítéstől lesz a körvonal lépcsős. Azt is meg kell nézni, hogy az előző pont két koordinátája közül nem egyezik-e meg valamelyik a most számított és kerekített koordinátákkal, mert akkor nem kell a tollat léptetni, hiszen éppen ott áll. Ha csak az egyik egyezik, akkor csak egy irányba kell léptetni.

Előzmény: Trike. (973)