Valójában én is így akartam: egy csomó dolgot már vásárláskor felszereltetni (pl a háló is). De a szervizek alig ismerik ezeket a (gyári!) kiegészítőket, elmondani nem tudnak róluk szinte semmit, megmutatni meg pláne nem. Jó, ha egy árlistájuk van a dolgokról. Utólag - sokszor pont ilyen fórumbeszélgetések során - sokkal több minden kiderül. Most pl a fényezés védelmén gondolkodom (oldalt), ezért nagyon tervezem az ajtókra a védőcsík beszerzésén. Illetve a csomagtérhez, az ajtó alá egy másikon.
Csavarok: igen, pl az is. Na meg a jobb oldalon a fekete nagyobb csavarok közül is meg volt lazulva pár. Ezek meghúzása után, de érdekes módon főleg miután felszerelték a sárfogót, a zaj eltünt. Végül is lehet véletlen is, de van benne logika is.
A 170 ez esetben teljesen kényelmes, biztonságos sebesség volt :) Mentünk haza Mo.-ra és óriási szerencsénkre viszonylag üresek voltak Európa (ez esetben Németország) útjai. Igazából mióta megvan a kocsi, amúgy is ez volt az első alkalom, hogy így is kipróbálhassuk (itt Fr.o.-ban is ugyan azok a sebességhatárok, mint otthon. Csak itt be is tartják/tartatják :P ). A 170 egyébként kényelmes utazó tempó még neki, bár ilyenkor már annyira nem halk - gondolom ezen a téli gumi sem segít sokat. A fogyasztás is itt még nem ugrik nagyot. De ilyenkor a radar már hisztisebb: szinte azonnal lekapcsolja a tempomatot, ha a látómezejébe kerül valami az ember előtt, nem nagyon kezd magától sebességcsökkentésbe. (valójában egy kis, üres német szakaszon feleségem - ő vezetett - meg akarta nézni, mi a vége, de végül - három gyerekkel a fedélzeten - természetesen feladta. De szerintem nem fogtok meglepődni, ha annyit mondok: 200km/h-nál (óra szerint) plafonig pakolt csomagtartóval, 5 fővel is tudott volna még gyorsulni, érezhetően volt még ekkor is benne tartalék :) ).
Nem vagyunk egyébként gyorshajtó tipusok (errefelé ez amúgy sem nagyon szokás), a határokat, de pláne a körülményeket igyekszünk felelősséggel figyelembe venni, Akkor ott ezzel a kocsival - természetesen a kipróbálás erejéig - nem volt vészes a 200, a 170 meg - ha a forgalom illetve a szabályok engedi - teljesen kényelmesen tartható utazónak bizonyult. Sajnos ritka, hogy ilyen simán át tudjuk szelni Németországot, visszafelé már dugóztunk is eleget sajnos :(