ithwsw8 Creative Commons License 2015.03.04 0 0 545

Sziasztok!

 

Nekem egy 1997 -s ZX 5 ajtós 1,9 szívó dízelem van. Nemrég megszívatott, mikor hazaértem (szerencsére) az olajszervó (én anna gondolom) tárcsájáról leugrott az ékszíj. Parkolásnál egyszer csak megszünt a töltés és a szervó. Aztán mikor benéztem a motor térbe láttam, hogy az ékszíj nincs a szervó tárcsán. Azóta nincs töltésem és szervóm, a hűtőfolyadék keringetést meg nem tudom biztosan mi végzi. Gondolom ezt is az ékszíj végzi. Néztem, hogyan kéne fel tenni az ékszíjat, mit kéne megbontani de még nem jöttem rá. Kevés a hely is. Tudja valaki csípőből és laikusabbnak is el tudja magyarázni? Köszi.

Ezzel kapcsolatban nem értek valamit. A motor tárcsája (meghajtó) és a generátor tárcsája hosszanti bordás, OK. A feszítő görgőé (generátor alatt) sima az kívülről feszíti a szíjat, OK. Viszont lennt a szervó (én annak gondolom - legalsó és a hűtő felőli oldalon a meghajtással átellenben) tárcsája ami belül van a szíjon az nem hosszanti bordázott hanem síma palástú. Ezt nem értem. Szerintem ide is bordázott tárcsa kéne s talán akkor nem ugrana le az ékszíj. Másnál is sima tárcsa van alul lent a szervó tárcsánál? Ha valaki tud kérem segítsen. Most egy tapodtat sem merek így menni. Nincs ki el vontasson sem. Remélem sikerült mindent érthetően leírnom.

Válaszokat előre is köszönöm.

 

Üdv., Z.