Miklós Boda
2015.02.17
|
|
0 1
199
|
Pécsen jártam M46-sal... az utolsó darab a 2003-as volt , de sajnos már lepusztult állapotban, Pécsújhegy- Hosszúheténybánya között Talbot- kocsis bányamenetekkel.... kazánüzemben két kocsit tudott megbízhatóan fűteni, a Spanner kazán is maga egy megbízhatatlan gyártmány volt... A vezérlés kritikán aluli, a kivitelezéssel együtt... képzeljetek el mikroreléket, egy állandóan beremegő műszerszekrénnyel !.... a 2003-as, 2004es 90 Km/h sebre készült, amit hamarosan levettek 70-re,a tengelyhajtóműben a fogaskerékáttétel kicserélésével.... az irányváltó homlokkerék többször beszorult, és az irányváltás elakadt, így kellett kiszerelni a hajtóművet többször... a futómű is rendkívül alulméretezett volt, állandóan szakadtak a függvasak, holott ezt mellékvonali rossz pályára tervezték ! ... csak egy példa : ha termetes masiniszta lépett a lépcsőre felszálláskor, szabályosan megbillent a mozdony.... a 70' es árvíznél Mátészalka térségében dolgozó két gépünk is állandóan fekve maradt, így hamar hazajöttek Pécsre... még a 2009-es úgy-ahogy ment - kazán már gyárilag nem volt benne - a 2008-as Jugoszláviába járt 1 Bh kocsival ... több baleset, ütközés miatt a leselejtezésük 1972-ben megkezdődött, a 2003-as még 1980- ban működött... summa : ennyire balsikeres sorozat nem volt a MÁV-nak mint ez , talán az M 38-ast kivéve... A sok kocsis, és a gyorsvonatos legendák azok csak legendák , Pécsről a Pécs - Harkány, Barcs- Beremend, Pécs Barcs - Nagykanizsa, Pécs- Mohács , Pécs - Bátaszék, Pécs - Eszék Vonalat járták, 70 Km/h sebességgel, legtöbbször 1-4 Bh kocsival ... szolgálatképtelenségi mutatójuk 30% -os voplt, ami azt jelenti, 100 vonatból 30-on bedöglöttünk vele.... |
|