sbojan Creative Commons License 2015.02.14 0 0 262

Pedig bizony ez úgy van, ahogy snow.dog mondja, vagyis ahogy neki is a szervizben mondták.

 

Mint írtam, már elég régóta vagyok PUG 307-es tulajdonos (is), s ennyi idő alatt volt szerencsém jópárszor a szerviz(ek)hez - s többségében nem problémákkal mentem oda.

Sőt, anno én voltam az első, aki egy PUG-os belső ember "sugalattára" nekivágott a gyári tempomat utólagos beszerelésébe - ehhez segítőkészek voltak az egyik PUG szervizben is - szerencsére teljes sikerrel. Később ugyanők a szoftverfrissítésekkel kapcsolatos kéréseimre is készséggel válaszoltak s végignézhettem az egész procedurát helyben.

Bizony, tényleg külföldi szerverekről töltik le az adot gépkocsihoz tartozó szoftvereket ilyenkor. Mert ahány jármű, annyi féle szoftver-összeállítás létezhet a különböző beszállítók különböző verziójú alkatrészei (kvázi hardverelemei) okán. S itt nem egy párról van szó, nem is egy tucatról, hanem akár 3 számjegyű variáció is elképzelhető.

 

Ha egy újdonság (pl. optimalizásás egy adott motortípushoz) megjelenik egy új szoftverkomponens formájában, akkor azt - amennyiben ez lehetséges - bekódolják az összes szóbajöhető autó vezérlőszoftverébe, amit központilag eltárolnak. Mivel folyamatosan módosítgatnak, csak központi tárolással tudják biztosítani, hogy adott járműhöz mindig a lehető legújabb szoftvert lehessen csak feltölteni. Ha a szervizeknél helyben meglennének a szoftverek, akkor azokat állandóan frissítgetniük kellene - pedig lehet, hogy az adott szoftvert használó gépkocsi az életben nem fordul meg majd náluk - s ez így többségében teljesen felesleges munkát jelentene számukra.

Előzmény: biga156 (257)