voks02 Creative Commons License 2015.02.04 0 0 8112

miért járjon rosszabbul Mogyoród amiatt, hogy a terepviszonyok (meg az építési telekmutyik) miatt az M0 sokkal közelebb van Budapesthez a pesti oldalon, mint a budai oldalon?

 

Ha szíveskednél egy pillantást vetni a térképre... Először is, míg Pestet körbeéri az M0, Budán egy elég rövid szakasz van, tehát egy ilyen általános összehasonlítás nyilván értelmetlen dolog. A budai részen Diósdig teljesen érinti a várost, tehát egyetlen szakasz marad mindössze, amire azt mondhatnád, hogy nem a városhatárnál húzódik, csakhogy ha itt is megnézed a térképet, mindenféle telkeken kívül, akkor láthatod, hogy egyfelől egyszerűen nincs másfele lehetőség, mert Budaörs ott van szemben (és azért autópályát nem szokás a meglévő település házainak felszámolásával vinni keresztül valahol középen). Ráadásul szempont volt az is, hogy mind az M1, mind az M7 autópályákat kiszolgálhassa és tehermentesíthesse. Ugyanis egész Budapesten csak ez a két autópálya van, amelyik nem önállóan érkezik be, hanem előbb egyesül, és együtt jönnek be. Ha lett volna hely közelebb vinni el az M0-át, akkor sem lett volna túl jó ötlet emiatt, hiszen lehetetlenné tette volna, hogy e két irányból érkezők még a pálya végén, a városba behajtás előtt elmehessenek az elkerülő útra.

Szóval, szóval, elég ingatag érveid vannak, így sorban, mindenre, úgy látom...

Előzmény: Törölt nick (8104)