marcony Creative Commons License 2015.01.24 0 0 1232

Szia Djuice!

 

Nincs pár perce sem, hogy öcsémmel majd egy órát beszéltünk telefonon Bogányi zongorájáról.,

Az öcsémet érinti, mivel zongorakészítő.

Mindenképpen el kell ismerni, hogy ez a zongora egy etalon, hiszen egy szemlétet és egy anyagváltozást testesít meg. 

Ahogyan az akusztikus zongora is hatalmas fejlődésen ment keresztül, bizonyára Bogányi után az elképzelések, és az őt követő zongorák is változnak majd, sőt kizárni sem szabad, hogy jobbak is lehetnek, de ezzel minden kétséget kizáróan, készítői nagyot alkottak. 

Az elsőtől a sikert elvitatni nem lehet, és egy etalonnak tekinthető, amivhez majd a többit mérik. 

Az, hogy változni fog, szinte biztos, hiszen az akusztikus zongora is mennyit változott, úgy mechanikailag, mint a felhasznált anyagok tekintetében.

Csak egyetlen példát kiragadva,  pl.a rezonátorra alkalmazott lakk megválasztásában is.

(a modern kétkomponensű lakkoknak almazása zsákutca volt, a zongora egyszerűen nem szólt.)

 

A digi zongorákhoz annyit tudnék hozzá tenni, hogy egy olcsóbbnak mondható zongorába nem lehet beépíteni olyan minőségű hangsugárzókat, mint egy drágábba.

Hiszen nem lenne rajta haszon.

Csak egyetlen példa erre: lehet venni HiFi fejhalgatót 5000 Ft.-ért, de lehet venni Sennheisert is 40000-ért. Nyilvánvalóan nem véletlenül.

Tehát nem elég egy kitűnő hangminta, ha annak visszadása, már nem az, hanem lényegesen rosszabb.

Tehát egy alacsony árfekvésű digi-zongitól, ostobaság olyan hangot várni, mint egy akusztikustól, viszont vele melléfogni is kevésbé lehet.

Az akisztikus zongoránál minden számít, még az is, milyen közel van a konyha, milyen közel a radiátor, mennyire nedves, vagy száraz a lakás, a beépített anyagok minőségét nem is tekintve.

 

Üdv.

M

Előzmény: djuice (1227)