én nem állítom hogy mindenki mindennel jól jár.
Nyilván lesz olyan aki az eddigi 0 helyett fizet 10-et, de olyan is lesz szép számmal aki a 43 helyett fizet 10-et.
Ezt eddig fel birod fogni? vagy szerinted eddig senki nem fizetett autópályahasználatért?
"magánember ésszerűségi okból furgont vett"
szép eufémizmus ez az "ésszerűségi okból". Maradjunk annyiban hogy akinek a munkájához kellet, az nyilván éveset használt eddig, az pedig nem lett a duplája, hanem maradt 43 000, estleg ha kis területen vállalkozik, akkor 10 000-ből megússza.
Az, hogy eddig aki egy-két alkalommal ment elkerülőn, most nem fog 15 km-ért matricát venni? Hogy az elkerülők mentesítik a forgalomtól a városokat.?
akkor elmondom századszor is: minden autópálya egyben elkerülő is. Az M1 elkerüli Biatorbágyot, Bicskét, Tatabányát, Tatát, meg még ki tudja mit, nemcsak Budaörsöt. Legyen végig ingyenes, hadd kerülje el az összes szép városunkat a nép...
Jó lenne ha megértenéd továbbá, hogy ez is kétoldalú: aki sok alkalommal ment volna eddig autópályán, de drágállta a 43 000 forintot a rövid távok miatt, az ezentúl 5000 forintért elkerülheti az útjába kerülő városokat/falvakat. És az számít (többet) a forgalom nagysága szempontjából, aki naponta végigfüstöli a várost, nem az aki évi 1-2 alkalommal.
Magyarán inkább menjen valaki végig évente kétszera városomon, de aki naponta jön az húzzon föl helyette a pályára.