A ritka kivételbe tartozol. Az emberek zöme lokálisan utazik munkahelyre, bevásárolni, stb. Nagyon kevesen ingáznak olyan távolságról, hogy az eddig fizetős szakaszokat csak nagy áldozattal tudták volna elkerülni. Ők eddig "ingyen" használhatták a nagyobb városok közelében lévő elkerülő és/vagy bevezető utakat. Természetesen az adót eddig is kifizették az adott útszakasz használatáért különböző módon, mint eztán is, csak ez után útdíjat is kell fizetniük valamilyen matrica formájában.
Persze lehet mondani, hogy évi 5000Forint nem egy nagy tétel. Ha mindössze évi 5000Forintról van szó, akkor igaz is. Azonban sajnos sok apró, relatíve kis összeggel gyarapodott mostanság az emberek kiadása és a sok kicsi sokra megy. Sok kicsi csepp, amivel egyre több embernek telik be a pohár. Ehhez párosul az a szervezetlenég, amivel a rendszer indult. Valami oka lehet annak, hogy még az oly egységes arcot mutató kormánypárt is erősen megosztott abban, ahogy ezt bevették. Arról nem is beszélve, hogy senki nem tudja megmondani, hogy mennyibe fog kerülni jövőre, vagy 3év múlva egy kedvezményes megye matrica. Sokunk tapasztalata szerint nem ez volna az első etetés, ráadásul sokunk alapból mérges arra a kormányra, aki stadionokra költötte a nyugdíj-megtakarításunkat és nem szeretnénk újabb összegekkel finanszírozni a gazdasági ámokfutását azoknak, akik megloptak.
Magam is úgy látom, hogy elhibázott és átgondolatlan döntés volt a fizetős szakaszok kiterjesztése. Írországban pl. alapból ingyenes az autópályák használata, de egy egy szakasza (alagutak, hidak) fizetősek. Ezek a szakaszok szinte kivétel nélkül egy-egy város elkerülő szakaszain vannak. Ezen városok forgalmát nem is vezeti el az elkerülő út. Ott van ugyan a város mellett a szinte üres autópálya, de a városoknak továbbra is meg kell küzdeniük az átmenő forgalommal. Nem véletlenül voltak a "ingyenes" szakaszok eddig a városok elkerülő szakaszai. A korábbi kormányok is kutyaütők voltak és hibákat halmoztak hibákra, de legalább igyekeztek a gondosság látszatát kelteni és néha beleolvastak egy-egy hatástanulmányba. Nem ártana a jelenlegi kormánynak is visszavenni a gőgösségből és figyelembe venni a tényeket egy-egy döntés meghozatala előtt.
Ezzel együtt a megyematrica még akár dupla, vagy 3x-os áron is remek ötlet volna, ha nem változtak volna a fizetős szakaszok. Kétlem, hogy bárkinek is a megyematricával van a baja.
Persze aki rendszeresen Bp és a Velencei tó között ingázik, az az egészből csak a jót láthatja. Kár, hogy kb 7-8százezer emberből csak kb1ezer ilyen.