toloba Creative Commons License 2015.01.08 0 0 6011

Budaörs, a területén megtelepedő cégekkel együtt több milliárd forintot ölt az M1-M7 bevezetőjének fejlesztésére, amely az állam kezébe került utána. Úgy gondolják, mostantól a az adott szakasz közvilágításának évente 7-8 millió forintos költségét az fizesse, aki a bevételt szedi utána.

 

Két napja adott ki közleményt arról Budaörs polgármestere, hogy a M1-M7-es közös szakaszain bevezetésre kerülő útdíj miatt , egyoldalú szerződésmódosításra hivatkozva felmondja 2002-ben kötött "világítás szolgáltatás üzemeltetése" tárgyú megállapodást 2015. február 28-val. Ennek értelmében a város a továbbiakban nem állja a már említett bevezetőszakaszok és lehajtók közvilágításának számláját. Ugyanakkor a kormányszóvivő, Kovács Zoltán már arról beszélt, hogy a jogászok és a fejlesztési tárca megvizsgálja , hogy a város megteheti-e, hogy leállítja az adott szakaszokon a közvilágítást. A kormányszóvivő tegnap még kitérő választ adott arra vonatkozóan, hogy a világítás költségeit az állam átvállalja-e, de azt kijelentette, hogy biztosan nem fog sötétbe borulni az útszakasz.

Megkérdezésünkre Wittinghoff Tamás, Budaörs polgármestere elmondta, a város a különböző cégekkel együtt összesen 8-10 milliárd forintot fordított korábban az autópálya szélesítésére, a felüljáró-rendszer és a közvilágítás kiépítésére, valamint a hangvédőfal építésére, mely aztán az állam tulajdonába került. 2002-ben a város azért vállalta a bevezető szakaszok és lehajtók közvilágítás számlájának kifizetését, így a fenntartás költségeihez való hozzájárulást, mivel az adott szakasz ingyenessége miatt, az állam nem jutott bevételhez ezen a szakaszon. Most azonban az M1-M7 bevezetőjének bevételmentessége megszűnik, ezért a város úgy gondolja, hogy a költség is azé, aki bevételt szed utána. Az adott térség éves közvilágítási költsége 7-8 millió forint vagyis összesen 1600 autós megyei matricájából kell mostantól az államnak finanszíroznia a számlát.

Budaörs tiltakozása nem új keletű, 2014. december 17-én a város önkormányzatának képviselő-testülete egyhangúlag fogadott el tiltakozó nyilatkozatot az útdíj bevezetése ellen. Véleményük szerint az intézkedés nyomán azokról az elkerülő utakról terelődne ismét a belső úthálózatokra a gépjármű-forgalom, amelyek a főváros és az agglomerációs települések tehermentesítésére épülnek. A város már ekkor jelezte, hogy az újdíj bevezetése esetén minden törvényest eszközt megvizsgálnak, hogy a "károkat" enyhítsék.