Csöpi11 Creative Commons License 2015.01.06 0 0 1477

Szia,

Nekem egy Niva 1.7i után van egy éve. 15.000 km-t mentem vele. 2002 végi, 225.000 km, német, hosszú verzió.

A neten a tesztek alapján szisztematikusan 3.0-át kerestem. Ez modernebb motor (szervizelése lehet, hogy drágább), elméletben kevesebbet is fogyaszt. Ez elég erős, országúton is megállja  a helyét (egyszer mentem vele 180-al óra szerint), mindennapokkor épp elég nekem a teljesítménye. Persze 1500-as fordulat alatt halott, 3000 fölé értelmetlen pörgetni. Cserébe takarékos. Én vidéki alsóbbrendű utakon, hegyi rossz minőségű aszfaltutakon, ill földutakon használom, kb. 10%-ban 4x4 módban, felezőt talán 2x kapcsoltam, takarékosan és ésszel vezetve (kb. 1 M km rutinja), minimum 7.5, maximum 9.5 L a fogyasztása 100-on. Tapasztalatom nincs, de szerintem terepen sem több 12-től.

Megvételkor a futóművet és a kuplungot rendbe kellett tenni, ez durván 150.000-be került  -terepjáró..., azóta 1 nyomtávrúd kellett ill. (ld lentebb) most van indítási gond, de semmit sem kellet bütykölni.

Amit szokni kell: alapból hátsókerekes, nagyon könnyen kipörög. Terepképesség erősen gumifüggő AT jelű javasolt, de Niva-val rázósabb helyekre bementem (persze ez takarékosabb és kényelmesebb is). Vad terepre szerintem már értékénél fogva is Niva vagy Samurai, de józan ésszel ez is elég. Persze azzal nem biztos, hogy munkába mész...

További kérdés?

D.

 

 

Előzmény: Viking 81 (1476)