voks02 Creative Commons License 2015.01.05 0 0 5287

Nem mindig egy konkrét személlyel vitatkozunk a fórumon, tudod, hanem nézetekkel, véleményekkel. Nem mondtam egy szóval sem, hogy te bármi ilyet állítottál volna. Jöttél te is, mint sok más kartács, aki ebben a kérdésben (is) a kormány támogatja, és vissza- és visszatérő módon szedjük össze újra az ellenérveket.

 

A tipikus érvelés a kormány oldaláról az, hogy na de neked is olcsóbb lett, neked is olcsóbb lett, akkor mi van. Egyfelől, és ez az elmúlt héten már nagyon sokszor elhangzott, itt most két módosítást vezettek be, nem egyet. A megyei matricával nem szokott nagyobb gondja lenni senkinek, maximum a Veszprém és hasonló anomáliák. Alapvető gond a másodikkal van, az elkerülő utakkal és az emiatt emelkedő költségekkel (ide tartozik, de kisebb mértékben ez a D2-kérdés is). Mégis, akárhányszor elhangzik valami kritika erről, az a sztenderd kormánytámogató válasz, hogy na de a megyei matricák miatt akinek éves volt, az jobban fog járni. Tudjuk, oké, ugorgyunk már végre, arra tessék válaszolni, amiről a kritika szól (és ezt most megint nem neked címzem személyesen, hanem általában).

 

Tudjuk, hogy a kormány eredetileg 40 milliárdot akart ebből. Most már alább adták, most húsz környékéről van szó. Tudjuk, hogy szép számmal lesznek olyanok, akik sokat pályáznak, kevesebbet fognak fizetni. Ez azt jelenti, hogy a pluszbevételt és az ő csökkenésüket valakinek össze kell adni. A nemzetközi tranzitforgalom, amelyben pár kartácsad itt reménykedett, valójában kiesik: eddig is vett tíznaposat, ezután is fog, nem lesz onnan semmi pluszbevétel. Maradunk mi, magyar autósok. Ha valóban húsz lesz a pluszbevétel, és üssünk hasra, a többet autópályázók megtakarítanak tízet, akkor az autóstársadalom másik, nagyobbik fele harmincmilliárddal többet fog fizetni.

 

Ennyi. Beszéljünk már értelmes emberekhez méltóan, akkor is, ha van megyei matrica, ez ekkora megszorítás, emelkedő teher, sarc, aminek hívni akarod.

Előzmény: arnyekxxx (5284)