mazsy72 Creative Commons License 2014.11.18 0 0 3147

Ennek nem fix. Az eredeti (gyári? nem tudom, mert használtan vettem a mocit) cdi-vel nagyon nyögvenyelősen indult. Lehetett hallani, mikor van a gyújtás ütem. Úgy visszarúgta a dugattyút, hogy az indító motor nem is igen tudta beindítani. Az a cdi kimúlt, és akkor nem vettünk gyárit vagy kínait, hanem csináltattunk egyet egy magyar sráccal. Bizonyos körülmények miatt az sem volt az igazi, mert az is fix előgyújtással dolgozott. De aztán kiderült, hogy olyan is létezik, ami programozható, és így kapott a moci egy olyat. Ez még mindig olcsóbb mint az utángyártott kínai, és javítható ha valami baja van.

Amit nem tudunk pontosan, hogy az előző beszerelésekor nem babrálták-e meg a lendkereket. Ha majd lesz lehúzóm, akkor megnézem, hogy az ék a helyén van-e, nem lett-e elforgatva a lendkerék a főtengelyen. Ha ott minden rendben van, akkor kellene megmérnem az előgyújtást.

Most egyébként gyönyörűen indul, egyenletesen és gyorsan forgat az önindító (azért a 26 fokos előgyújtás elég korai egy alig forgó egyhengeres moci esetén...). De lehet hogy magasabb fordulaton kellene egy kicsit variálni, mert kicsit rángat nagy gázadáskor.

Amúgy arra gondoltam, hogy beledugok egy vastagabb rudat a gyertya helyére, és azzal nézem meg a felső holtpontot. Amikor a legjobban kiáll, az a holtpont.

Szerintetek így működhet?

Előzmény: Szere28 (3146)