Nem vagyok nagy FinalCutPro menő, sőt, alig ismerem, csak szeretném már megtanulni. Így még nem tudom, hogy az pontosan hogyan is működik.
Viszont a slowmo. Ha 48/50/60 fps-re állítod a kamerát, akkor ugye másodpercenként nem 25 kockát készít, hanem 48/50/60/stb számút. Ami azt jelenti, ha 50fps-ről beszélünk, hogy ha minden képkockát 1/25-öd mp-ig villantasz ki a monitoron, akkor pont 50%-os lassítást csinál, de ezt nem úgy éri el, hogy duplikálja (ismétli), vagy kiszámítja a köztes kockákat, hanem mivel már felvételkor leexponálja, megvan a köztes, teljes képkocka. Vagyis, ha az ilyen snittet Quicktime-ban megnézed, akkor realtime sebességgel látod, vagyis ami 1mp volt élőben, azt 1mp-ben is játsza le. Viszont ott van benne a lassítás lehetősége, azaz megvan mind az 50 képkocka, ami lejátszásnál 2mp lenne. De ehhez kell a gopro studio (és a felvételkor a kártyára került plusz fájlok), amibe behúzod a nagy fps-es felvételeket, beállítod, hogy a kimeneted HD/25frame és egy kis renderelés után megkapod a 2x-es hosszúságú snitteket, amiket szintén be tudsz húzni valami editáló programba, ahol már nem kell lassítanod, hiszen van egy lassított felvételed.
Nekem AVID-en ez a módszer működik, mivel az AVID sajnos még most sem ismeri fel az ilyen high-fps klippeket és az importálás után sima, 1x sebességű, vagyis realtime snittnek látod, amiből lassításkor ugyanúgy dolgozik, mintha sima, 25fps-es beállítással csinálnád a felvételt. Vagyis az AVID nem látja a köztes frameket.
Lehet, hogy az FCPX már tudja, nem tudom, sajnos még nem tartok ennyire mélyen a megismerésben. És mivel AVID-en is dolgozom, nekem a kézenfekvő, gyors és egyszerű megoldás egyelőre.
A Premier már tudja kezelni, talán az Edius és a Vegas is, viszont ezekből csak Premier van OSX-re, viszont én azzal egyszer már kűzdöttem (jó régen), nekem nagyon nem jött be, nem is foglalkozom vele azóta, nem érdekel.
Maradok az AVID-nél és próbálom beleásni magam a FinalCutPro-ba.