Szia!
Jó választás az Orlando. Ha sokat használod városi forgalomban vagy az éves futásteljesítményed 15 ezer km körül van, akkor a szívó benzines (1,8-as) a legjobb ajánlat.
A városi fogyasztás nekem (1,8 benzines) zömében a Kerepesi út-Hegyalja út vonalától északra eső területeken autózva Pesten és Budán - a nap minden szakában nyáron (mindig klímával) 7,2-7,5 liter, télen 7,8-8,5 liter.
Autópályán, országúton 110-120 km-es sebesség körül kb. 7 liter (lásd. 4848, 4850 sz. hozzászólást). Persze vannak vezetéstechnikai "trükkök" amit meg kell tanulni, persze ez nem nagy ördöngösség.
Nekem speciel 16"-os felnim van és nem pattog az autó, de a 17"-al járó kollégák is azt mondják, nem zavaró az alacsonyabb gumi oldalfal.
Ami az esetleges problémákat illeti: semmi olyan, ami miatt azt gondolnám, hogy az autó problémás lenne, sőt.
Tudni kell, hogy a koreai kispajtások minden autója lényegében a "nulla hibás" kategóriába esik, így a Chevrolet Orlando is. Ráadásul a cégen (GM) belüli konkurencia okán is muszáj volt nagyon jó autót csinálniuk. Ezért nem fogják többet forgalmazni Európában, mert túl jól sikerült és az Opelnak komoly konkurenciát jelentett. Szerencsénkre.
Vannak közöttünk jó páran, akik már a 100 ezredik km felé mennek, vagy túl is lépték és nem panaszkodtak, hogy bármi gondjuk lenne. (lásd pl. 4885, 4777 sz. hozzászólás).
Ami a szervizelést illeti. Vannak szervizek, ahol szeretik, ha a kuncsaft a sok pénzéért nem kell sokat teljesíteni (ezek kerülendőek) és vannak (nem sokan), ahol a korrekt árakkal és korrekt munkával tartják meg a kuncsaftokat. Ez utóbbiak közül is ismerünk párat. Én minden esetre egy állapotfelmérésre elvinném egy ilyen korrekt szervizbe a kiszemelt "áldozatot".
Végül egy kérdés: merre vagy található, hátha személyesen még az esetleges felmerülő kérdésekre tud valamelyikünk válaszolni, vagy akár segíteni.