naox Creative Commons License 2014.10.19 0 0 2267

Ennek így kéne lennie. Tényleg így is van?

Az, hogy a hagyományos szénanódos Li-ion cellákkal nem haladható meg az 1000-es ciklusszám (és emiatt sose lesznek alkalmasak autóba) kb 2010-re egyértelművé vált. Ezért  pl. a Mitshubishi bejelentette, hogy újabb típusra váltanak, ez lett a Li-titanát akku. A trade-neve SCiB akku, amiről azóta se lehet tudni semmit. (Ill. majdnem semmit.) A Tesla erőlteti a szénanódot, és kb. "elhiteti" a piaccal, hogy simán működni fog a dolog.

Pedig egyszerűen egy 800 ciklusos akkuval az EV nem fog működni, a napelem meg pláne.

Nagyon kevés cég foglalkozik ciklusszám-irányú fejlesztéssel, és sajna nem túl meggyőzőek az eredményeik. Pedig ez lenne a fontos, és nem az, hogy a Tesla mennyi idő alatt gyorsul....

Előzmény: Krinyo (2266)