naox Creative Commons License 2014.10.13 0 0 2187

1kWh USA átlagban 13 UScent

1 gallon benzin 2.80-3.30 USD állam függő

100 km-re a Tesla 22 kWh-t eszik, ez 1 gallon (kb 4 liter) benzin ára.

De az akku ciklusszáma 800 körüli, az akkupakk 5 év múlva se lesz 30kUSD-nál olcsóbb, tehát 100km-ként az amortizáció bizony 7.5 USD. JA, a "tankolás", ha nem munka közben történik 30 perc, még szerény óradíjjal is plusz jópár USD.

-----

A mindenféle hajmeresztő garanciákat meg hagyjuk. A TEsla egy nagyon zűrös tőzsdei project, ha nem tudják folyamatosan uralni a sajtót, és húzni az eladásokat, akkor végük. Aligha foglalkozika  cégnél bárki is azzal, hogy mi lesz 6-7 év múlva. Épp ezért nem az akkut fejlesztik, hanem a gyorsulást, meg az extrákat.

-----

Az 1Mkm-es  prius akksikról meg annyit, hogy ahogy pusztulnak, úgy megy egyre kevesebbet az autó elektromos hajtással. Így könnyű.

----

a gyakorlati NiMH akkuk sem brnak többet, mint 1000 ciklus.

------------------

Tehát nem ártana a technikai határokat elfogadni. Az akkuk ciklusszám-növelésén 150 éve dolgoznak. Nem értek el átütő eredményt. Nem azért, mert hüjék a mérnökök, hanem azért, mert ez egy rohadt nehéz terep. NAgyon nem akarja a kémia, hogy egy akksi ennél többet bírjon.

Az OK, hogy a reklámokban minden ostobaság elhangzik, de egy technikai fórumon figyeljünk oda a természtei korlátokra, és ne az álmainkra építsünk!

Előzmény: Rangun (2186)