Ezt most félreértetted. Hoztak egy törvényt, ami miatt 96-ban úgy nézett ki, a benzines autók csak olyan nagy nehézségekkel tudják teljesíteni hogy egyszerűbb lesz elektromosra átállni. A Toyota ezt kiszámolta, és próbált az elsők között elektromos autót építeni, hogy nagy szeletet kapjon majd a tortából.
Aztán a törvényhozók úgy látták, nem megy olyan jól az elektromos autók fejlesztése ahogy elképzelték, ha marad a törvény drága és rövid hatótávolságú autókat kényszerülnek venni a polgárok, és inkább visszavonták a törvényt. Így a Toyota autója elvesztette a versenyképességét. Túl korán jött.
Most kezd a technika eljutni arra a szintre, hogy piaci alapon is lehet bizonyos szegmensekben elektromos autót eladni. Még így is van hátszelük, mert a benzinben rengeteg adó van, amit az autó villanyra még nem terjesztettek ki, remélhetőleg nem is teszik meg addig amíg tömegesen el nem terjednek, mert szerintem is jobb ha a benzinesek kipusztulnak.
A LiFePo-ban fajlagosan kevesebb energia van. Abban teljesen igazad van hogy jobban bírja a mélykisütést, magasabb a ciklusszáma, ezért szerszámokban pl. előszeretettel használják. De ahol a kapacitás/tömeg az elsődleges, mint pl. az autók vagy a notebookok, ott a Liion különböző változatai előnyösebbek.