ebben több erős tárgyi tévedés van.
Pl. vitatható, mi az "igazán sorozatgyártott". Ha 3000 darab az, akkor az első igazán sorozatban gyártott EV a PSA csoporttól jött, 90-es években, a 106 és Saxo képében, abból asszem 4x3000 is készült. No meg a Berlingo-Partner páros is.
De pl. a VW-nek volt 79-től kezdődően több nekifutása is, amikor kb 500 darabokat gyártott a Golf I-II-III-ból CityStromer néven, de azt a mennyiséget nem nevezném sorozatgyártásnak.
Illetve a többi gyártónál is voltak ilyen próbálkozások, de azok is pici darabszámban történtek.
A RAV4-et pont a Tesla építette át elektromosra, ezért is vásárolt be a Toyota a részvényeiből. És pár hete már véglegesre mondják, hogy vége az együttműködésnek, mert annyira nem bírtak eladni egyetlen autót sem, hogy nincs értelme erőltetni a dolgot.
A Toyota a fulecell-ben hisz (ma éppen).
Kaliforniában évtizedek óta (magyar ésszel felfoghatatlan mértékben) támogatják az alternatív hajtást (nemcsak az EV-eket).
Nem lehetetlenítenek el semmit, sőt...
Annyi történt a közelmúltban (fél éven belül), hogy különadókat vezetnek be az EV tulajokra, mert a kieső jövedéki bevételt pótolni kell...
A LiFePO előnye az NiMh-val szemben főként a mélykisütés állóság és a többszörös ciklusszám.
A Priusban használt blokkok azért bírják sokáig, mert kapacitásuk nevetségesen alacsony százalékát használja csak ki az autó, és "állandóan" tölti őket.
Ha ugyanígy használnál egy LiFePO pakkot, az kb 30.000 ciklust is bírna.
Ha a PriusI-II akkuit beraknád egy tisztán elektromos autóba, kb. 10 hónap alatt elköszönne.
Ezért is van Li a PIII-ban.
De erre is inkább az Elektromos autó fórumban kellett volna válaszolnom...