biga156 Creative Commons License 2014.10.13 0 0 125

Itt (Fr.o.-ban) egy kicsit egyszerűbb a kínálat a garanciahosszabbításban. Pl ilyen CostDrive szerű dolgot nem is találtam (legalább is a magánszemélyeknek nincs. De gondolom ez otthon is cégeknek szólna, már csak a nettó érból, meg az eleve minimumként számolt 20e km-t tekintve). Itt lehet garanciakiterjesztés, karbantartás és assistance, illetve a három együtt. Ez utóbbi a számomra érdekes kérdés. Maga a garanciakiterjesztés is vonzó, de a meghibásodástól kevésbé tartok. Illetve nem jobban, mint bármilyen más eszköznél. Pl előtte Zafira-m volt, szinte soha semmi baja nem volt (rezgett is a léc, hogy Zafira Tourerre cseréljem), de ami apróbb nyavaja volt is, azok apró kontakthibák pl kapcsolóknál. Na az meg ebben a kocsiban lényegében nincs is :D Tapasztalatom szerint meg egy közepesen jó minőségű kijelző meg simán kibír minimum 10 évet, ez meg annál már ránézésre is komolyabb minőség :)

Bonyolult cuccok ezek ma már, de hacsak nincs valami nagy pechje az embernek (mondjuk egy gyári hibás, ezért idő előtt beálló motorral :D ), na és karbantart, az ésszerűség határain belül gondozza, akkor vagy 2-300.000 km-t biztosan el kellene futniuk nagyobb gond, beavatkozás nélkül (szerintem többet is, de legyünk ez esetben pesszimisták). Tehát a garancia nem is ezek ellen kell, hanem az előbb említett pech-faktorra :P 

Így szerintem sokkal fontosabb kérdés a karbantartások tervezhetősége, kiszámíthatósága. Na meg az, hogy bármi történik x év múlva, nem kell aggódnom e miatt se :).

 

Egyébként - csak hogy ontopic is legyek, és legyen valami vélemény is itt - a 4 hónap és a 10e km arra már épp elég, hogy kezdjük kiismerni a kocsit (sajnos eü okokból én vezetem a legkevesebbet). 

A kocsi nagyon jól vezethető, kezes, mondhatni könnyed "krúzolásra" való, amit első látásra nehéz elképzelni, hisz a kocsi igen nagy minden irányban. 3 gyerek akár táncolhatna is a középső sorban, még akkor is, ha a 2 pótülés használatban van. Ez nagy szó ám, mert ültem az összes szóba jöhető 7 üléses (de nem buszlimuzin, tehát a hasonló behajtogatható ülésesek) tipusban a 3. sorban, de egyértelműen ez volt a leginkább használható (A Ford S-Max pl itt vérzett el számunkra, pedig az a kocsi pár cm-rel még hosszabb is ennél!). Viszont az kár, hogy a harmadik sorban már csak az egyik oldalra jutott teljes értékű könyöklő, és hogy 7 üléses tipusnál a kisebb kiegészítők (sárga mellyény, gumijavító készlet, bikakábel stb) számára már nem nagyon alakítottak ki helyet (pl egy rekeszt). Kis leleményességgel persze megoldható, de akkor is, na...

A hátső szélvédő elég "lőrésszerű", szóval tolatókamera/radar nélkül nem lehet egyszerá vele egy pontos beállás. Aki most gondolkozik ilyen kocsi vásárlásán, az semmiképp ne hagyja ki ezt az extrát.

A követős radaron jól jönne, ha lehetne 1mp alá vinni a követési távolságot (még pár tizednyi jól jönne), hogy zsúfoltabb, de haladós pályán ne álljon be mindenki elénk.

A híresztelésekkel ellentétben egyébként a 2 kijelző napsütésben is kitűnően látható, nekünk a panorámatető ellenére sem volt olxan, hogy bármennyire is süt rá a nap, ne látszódjon a bezető számára a kijelző. 

Mondjuk azért kár, hogy a kijelző témákat nem lehet kombinálni (tehát pl a szögletes téma felül, a kék, kör alapú lenti kijelző menüjével.

Kicsit hasznosnak tartanám, ha a kulcsot kiviszem a kocsiból (járó motornál), akkor nem csak visítozna a rendszer, hanem pl a kuplung lenyomására le is állítaná a motort biztonsági okokból (egyszerű példa a klasszikus kapuból kiálló, de a kapu bezárására kiszálló vezető esete, akinek így nem kellene leállítani a motort, elég ha kiviszi magával a kulcsot, a kocsi mégis "ellophatatlan" lesz ez idő alatt. A dolgot már csak azért is hiányolom, mert a kocsi mindennel rendelkezik ezen lehetőség kihasználásához (eleve van érzékelő a kuplungnál pl a start-stop miatt, illetve a szabadkezes kulcs is lehetővé teszi), csupán a szoftver kérdése az egész.

 

A fogyasztása igen jó, eddig a legnagyobb átlagunk 6.0l volt, amit 7 személlyel és tetődobozzal teljesített végig (nyaralás, olyan kb 2500 km, vegyes utakon, félig hegyvidék, országút, félig pálya). És a motor erőlködés nélkül veszi így is a húzósabb emelkedőket, vagy akár pályán a hirtelen kigyorsításokat (2.0 blueHDI). Nem épp versenyautó, de meglepő vehemenciával viszi a nem kicsi bódét. A motorzaj kicsi az utastérben, nejem még mindig előfordul, hogy nem észleli, ha már váltani kellene, mert mondjuk 800-as fordulaton küzd a motor :D (ugyebár a fordulatszámmérő nem feltétlenül van a kijelzőn). Szokni kell, hogy városban szinte hangtalan bent a motor (mondjuk ezt a családból csak én fájlalom :P ). 

 

snow.dog: kérdés, ha már navi... van benne egy olyan, hogy hangos figyelmeztetések (sebességtúllépésre, veszélyes helyekre stb), ami nálam inactiv és be sem kapcsolható (de látom). Szervizben rákérdeztünk, és az volt a válasz, hogy az azért inaktív, mert itt (FR) a sebességmérő kamerák előrejelzése tiltott, ezért a rendszer nem engedi bekapcsolni (ez igaz, és nem is lenne ezzel bajom, de pl sebesség túllépésre való jelzés is ott van és azt sem engedi így bekapcsolni. Na most arra lennék kiváncsi, hogy a rendszer ezt a pozicióból szedi ki - ez esetben Mo-on aktívnak kellene lennie, vagy nálad is inaktív? 

Előzmény: snow.dog (124)