BPO-105 Creative Commons License 2014.10.01 0 0 49

Rövid infó egy kis német társaság, a Strassenbahnen Herne-Castrop-Rauxel GmbH buszairól:

 

LFH-364 Ventona ex. HCR 87 ex. HCR 84 (HER-CR 87 ex. HER-CR 84) - konkrétan egyezik a VIN.

FLZ-395II Komo-Sky ex. HCR 85 (HER-CR 85) - a busz oldalán még megmaradt a 85 azonosító.

Utóbbi olyan 2009-ben tűnt fel, de 2010-ben már az erfurti Neoplan szaladgált megint a rendszámmal.

 

Ezek 1994-esek, a HER-CR 80...HER-CR 85 eresztésből valók. Ugyaninnen még két további busz került az országba, az LND-079 és az LIW-838. 

HER-CR 80: 2007-ben Lengyelországba került (SO 4044A).

HER-CR 81: 2007-ben eladták egy másik vállalkozónak (RE-NK 6006), ahol (állítólag) 2009-ig üzemelt, mindenesetre az utolsó kép, amit találtam róla, az 2008 októberi.

HER-CR 82: 2008-ban vonták ki a forgalomból.

HER-CR 83: 2008-as szintén, állítólag eladták valahova, de ez nagyon nem biztos, sőt, azon forrás szerint a 85 is ott kötött ki.

HER-CR 84: 2008, Ventona LFH-364

HER-CR 85: 2008, Komo-Sky FLZ-395II

Na most. LND-079 a Komo-Sky-tól került a Ventonához. A Komo-Sky-nál eredeti festésben közlekedett, rajta volt, két címer, egy MAN felirat, ill. két piros háromszög a visszapillantókon. Így sem a 81, sem a 82 nem lehet, mert a 82-n nem volt MAN felirat, a 81-en pedig 2007-től már nem volt címer, és a piros háromszögeket is "elvesztette". Rögtön mondhatnánk az FLZ-395-öt, mert mind a piros háromszögekben, mind a címerekben, mind pedig a fehér dísztárcsákban(!) egyezik, de: 1. az FLZ-n van egy ronda zöld festés az elején, röviden: nincs MAN felirat, az LND-nek pedig volt, 2. LND-nek már volt egy fehér "parasztnapellenző" öntapadós papírból a szélvédő bal oldalán és most is van, FLZ-nek pedig soha, 3. a jobb első fehér dísztárcsák nem egyeznek.

LIW-838-cal 2008 karácsonyán találkoztam először. Jelzések, egyedi jelek: 0. Egy félrefestett csík miatt kizárnám a 83-at az ő esetében, a 84-et, 85-öt pláne, szóval vagy 81, vagy 82.

 

Ha bárki tud segíteni a további egyértelműsítésben, megköszönném.