Törölt nick Creative Commons License 2014.09.26 0 0 3265

Komplett kimosni valóban nem ajánlott, noha ezek önkenő csapágyak, de egy ilyen mosás után én inkább megolajoznám, amihez le szoktam venni az alján a Seeger-gyűrűt, forgatólemezt és alátéteket, így szabaddá válik tengely, ahová műszerolajat lehet cseppenteni. Utána átmozgatni, hogy beszivérogjon.

 

Aki nem tudja vagy akarja levenni ezeket az alkatrészeket, elegendő lehet anélkül is rácsepegtetni az olajat a tengely alsó végére, ami képes beszivárogni, szintén mozgatás hatására.

 

Csavarlazítónak nem látom értelmét, ráadásul szokott lenni egy sokkal kellemetlenebb probléma is: idővel a tengely és a bronzpersely kopása miatt a tengely oldalirányban kotyogni kezd, emiatt a szimering átereszt, illetve maga is tönkremegy, kitágul.

 

Ezután a lisztes, sós víz leszivárog a perselybe, ahol beragad, a só miatt korrodál is.

 

Ilyenkor már az olajozás is csak tüneti kezelés. Sajnos még a szimering cseréje is csak átmeneti megoldás, mert a kotyogó tengely miatt az új szimering sem tart sokáig.

 

Lehet cserélni még bronzperselyt is, de végül már az sem elég, mert maga a tengely is be van rágva. Tengelyt esetleg esztergályossal lehet csináltatni. (8 mm-es fémrúd egyik forrása a személyautók hátsó, ajtóemelő teleszkópjának rúdja, bontott anyagból.)

 

Vagy vásárolni egy komplett sütőformát.

Előzmény: palavi (3264)