ezekben, teljesen igazat adok!, csak ott a bibi, h a szigetüzem, akárhogy nézzük nem az igazi!, rengeteg kompromisszum és vesztesség van így a rendszerbe!, pl, momdjuk újak az akksik, de már feltöltődtek, így a megemelkedett fesz miatt, nemfogják felvenni már a teljes termelt amper mennyiséget, tehát pazarlóan megy a rendszer! bár ez elég ritka, ha sok az akksi... de, ha szükséges, akkor minden nyűgével, bajával be kell vállalni! kényszerűség... :) ráadásul, akinek mondjuk 12 voltról csinál az invertere 230-at, az hiába tültögeti külön az aksikat, úgyis párhuzamba kell kötni, vagy valami méregdrága elektronika, ha létezik, leválasztja őket egymásról, talán, galvanikusan!? én rengeteget öltem már, időt és pénzt is, mindenféle okos kütyükbe, megoldásokab és a rendszerbe, de az aksik, akkorsem bírják túl sokáig, kb 1, 1,5 év és gyengűl a kapacitás. aztán ugyan még jók, egyébb szempontból, de napelemes rendszerhez nem annyira! és tudom! vegyek solar akksit! hátt abba belerokkanék! akkor nincs értelme, az egésznek annyira drága lenne, , mondjuk 4 db 250 amperesnek, h nem érné meg! persze, akinek hajóra kell ellehet gondolkodni rajta és, ha van rá péz, megkell venni! mégegy jó tanács! a töltőfeszültséggel, ha jól be van állítva, lehet az akksik áramfelvételét, mindenféle okos kütyü nélkűl idealizálni! alapelv, h minnél többet veszün ki az ekksiból, annáljobban ellehet menni a "negykönyv" szerinti 14,4 volt felé, ha csak időszakonként veszünk ki az akksiból, akár a 13 volt is bőven elegendő lehet, mivel nemtudja így túltölteni az akksit, a rendszer! ugyanis a tűltöltés, majdnem olyan káros, mintha 11 volt alá merűl az akksi!