VEE Creative Commons License 2014.08.20 0 0 8955

Hétvégeken a vári Dísz téri buszmegállóba odaállít a BKK két embert jegyárusítási küldetéssel, mert a sofőröknél ugyan lehet jegyet venni (450 Ft-ért), de akkor nem tud időben továbbmenni a busz. Ezeknél a sárga mellényes dolgozóknál csak 350 Ft a jegy. Mellényükön a szív felett pici betűkkel az áll magyarul, hogy "Segíthetünk?", a hátukon pedig: "Jegyárusítás".

 

Szükség lenne arra, hogy a tétova utasokat felvilágosítsák, melyik busz megy a Belvárosba és melyik fordul vissza a Moszkva – Széll Kálmán térre. Mivel nekik reggel héttől este tízig ott kell állniuk, nincs sok kedvük az egészhez, inkább arrébb húzódnak, nehogy megkérdezzék őket, sokszor külföldiül.

 

Tegnap egy negyvenes BKK-s férfi egész nap angolul folyékonyan segített a turistáknak. Meglepve kérdeztem, ez most hogy van? Angoltanár vagyok, ez csak nyári munka – mondta...

 

Jeleztem a BKK-nak, hogy értelmesebben is szervezhetnék ezt a jegyárusítást, pl. idegenül is ráírva mellényükre vagy egy megállítótáblára ezen emberek ott állásának célját. Ezt válaszolták:

 

"A PFM Kontroll Kft. munkavállalói a Dísz téri események alkalmával ellenőrzést nem végeznek, feladatuk a jegyárusítás, amit valóban nem jelez semmilyen tájékoztató. A bejelentésben leírtakra tekintettel, a későbbiekben az Ön által észlelt problémát lehetőségeinkhez képest orvosolni fogjuk."

 

Jövőre talán megoldják ezt a hatalmas problémát.