Gondos Arpad Creative Commons License 2014.06.20 0 0 692

3. változat, sínbusz/villamos, ez gyakrabban kerül elő, mint az első kettő.

Nekünk is ebből van egy hiányos készlet. Se doboza, se trafós épülete nincs, illetve az egyik sínt is pótolni szeretnénk. Ha sikerül, akkor működőképesen be tudnánk mutatni.

 

Szép kortársa - sőt, ezek még régebbiek 1952 körüliek, mint a Pénzverdei Vasút.

 

Ennél a változatnál az irányváltó karja már nem a jármű oldalából, hanem áramszedő-szerűen a tetejéből áll ki, de ugyanúgy a motor forgórésze egyben a hajtott kerékpár és ugyanúgy az állórész átbillentésével váltható a menetirány, melyet automatizálni is lehet, ha nem körpályát rak össze a játékos, hanem kacskaringósat: a leírások szerint a készletekben volt két rugós ütköző, melybe a motorkocsi beleakadt és átbillentette az állórészt a kallantyúval együtt. 50Hz-es kimenettel megy szépen, bár elmegyeget egyenfeszről is, de nem az igazi. FZ1 trafó 16 V-os oldalról próbálgattuk. A pálya mindegyik készletnél vaslemez sínek valódi talpfákon. A csatlakozó sínhez két, textilszigetelésű vezeték van illesztve, másik végükön fiberszigetelésű banándugóval. Szeretnék egyszer kézbe venni és lemérni egy ilyen készlethez való kis épületet. Jó lenne építeni egyet ugyanígy, fából.

 

Mindegyik kép az internetről származik, részben aukciós oldalakról.