mucden Creative Commons License 2014.05.26 0 0 2645

Kezdek Kétségbe esni:'-(

Voltam a szerelőnél Dunakeszin. Odafele menet már mormoltam a különféle imákat, hogy nehogy lerohadjon a jószág és tolni kelljen. A belassulós hibajelenséget szinte folyamatosan produkálta oda vissza, oda vissza gyorsult, lassult (állandó gáz mellett).

A szerelő (Imre) állítása szerint 24 éve szerel robogókat, a műhelye egy garázs, volt neki légkulcsa, motoremelő pad, sok-sok szerszám.

Lekapta a hajtás oldalát (itt is deklninek hívják, mint a Simsonnál?), ránézésre mondta, hogy a berugó rugó nem volt beolajozva, a szíj laza. Berugót megolajozta, variátort lekapta, görgőket kiszedte. Azt mondta, hogy a benne lévő görgők egyrészt túl nehezek, másrészt kopottak. Megmérte őket ékszermérleggel, 6,1-6,5 gramm közt voltak, vegyesen kopva.

Azt javasolta, tegyünk bele 4,5g-osakat, de csak hármat. A három legjobb eredeti nehezebb, az maradjon benne. Kérdeztem, hogy jó-e vegyesen görgőzni, azt mondta megint 24 év alatt kitapasztalta már, jó lesz az.

Megnéztük a szíjat is. 16,5 mm-es névleges, 15,5 mm tényleges (mért) szélesség adódott, azt mondta nem kell még cserélni. A variátor felületét mutatta, hogy szép sima, nincs bemaródva.

Állított még hangyányit felfelé az alapjáraton, és leellenőrizte a karbi levegőcsavarját, hogy gyári állapotban van-e. Abba volt.

Összeszerelés után mentem egy próbakört, a hibát nem tapasztaltam.

Hazafele menet Fótnál (kb 4-5 km) újból jelentkezett a hiba, állandó gáz mellett megint lassulás, kis dadogás, visszagyorsulás.

Felhívtam a szerelőt, hogy megmaradt a hiba, telefonba azt mondta, nincs több ötlete.

Nekem sincs.

Azért itt van egy kép a kiszedett három rosszabb görgőről, igyekeztem a kopást lefotózni.