Kezdek Kétségbe esni:'-(
Voltam a szerelőnél Dunakeszin. Odafele menet már mormoltam a különféle imákat, hogy nehogy lerohadjon a jószág és tolni kelljen. A belassulós hibajelenséget szinte folyamatosan produkálta oda vissza, oda vissza gyorsult, lassult (állandó gáz mellett).
A szerelő (Imre) állítása szerint 24 éve szerel robogókat, a műhelye egy garázs, volt neki légkulcsa, motoremelő pad, sok-sok szerszám.
Lekapta a hajtás oldalát (itt is deklninek hívják, mint a Simsonnál?), ránézésre mondta, hogy a berugó rugó nem volt beolajozva, a szíj laza. Berugót megolajozta, variátort lekapta, görgőket kiszedte. Azt mondta, hogy a benne lévő görgők egyrészt túl nehezek, másrészt kopottak. Megmérte őket ékszermérleggel, 6,1-6,5 gramm közt voltak, vegyesen kopva.
Azt javasolta, tegyünk bele 4,5g-osakat, de csak hármat. A három legjobb eredeti nehezebb, az maradjon benne. Kérdeztem, hogy jó-e vegyesen görgőzni, azt mondta megint 24 év alatt kitapasztalta már, jó lesz az.
Megnéztük a szíjat is. 16,5 mm-es névleges, 15,5 mm tényleges (mért) szélesség adódott, azt mondta nem kell még cserélni. A variátor felületét mutatta, hogy szép sima, nincs bemaródva.
Állított még hangyányit felfelé az alapjáraton, és leellenőrizte a karbi levegőcsavarját, hogy gyári állapotban van-e. Abba volt.
Összeszerelés után mentem egy próbakört, a hibát nem tapasztaltam.
Hazafele menet Fótnál (kb 4-5 km) újból jelentkezett a hiba, állandó gáz mellett megint lassulás, kis dadogás, visszagyorsulás.
Felhívtam a szerelőt, hogy megmaradt a hiba, telefonba azt mondta, nincs több ötlete.
Nekem sincs.
Azért itt van egy kép a kiszedett három rosszabb görgőről, igyekeztem a kopást lefotózni.
