MECSI Creative Commons License 2014.05.03 0 0 3634

A storry:
adott egy egykerék hajtású egymotoros kisautó ami gyenge mint a harmat a 6Vocskájával. Már régebben kapott egy 12V akut a tuning jegyében. Egyelőre bírta a kiképzést. Fűben így is szenved de lendületből már tud menni egy csemetével. kettővel meg aszfalton is.
Mivel nem akartam túl kicsi akut venni "a tuning jegyében" egykissé túl nagyot sikerült, ami aztán nem fért be a burkolat alá, az eredeti aku helye már rég nem játszik, legalább mindik lesz elég amper. Kicsit megreszelgettem a műanyagokat végül sikerült az elejében a kormánymű előtt annyi helyet csinálni, hogy a burkolatot rá lehetett csukni, mindössze pár miliméteres rés maradt ami szinte nem is látszott. Igenám de így orrnehéz lett és a hajtott hátsó kerék túl könnyen elforgott + a kormány nehezen fordult.
Aztán múlt hétvégén a problémát megoldandó, áttettem az akut hátra, ez már nem ment simán, vágni kellett a kasznit. Végülis hőlégfúvó meg fűrész segítségével civilizált külseje maradt meg még a sarkakra is könyebb rátenni a töltőt. Igenám de most meg olyan könnyű az eleje, hogy a 3 éves fiammal szinte nem akar egyenesen menni. ezt a problémát pár darab betonnal voltam kénytelen megoldani.
Most sem jó mert most meg néha elrecseg a fogaskereke induláskor. ha meglököm picit akkor nincs gond. Ha összejön sikerül mégegy ugyanilyen kisautót venni amiből megkapja a másik motort, aztán 2 motorral már egész bika lesz...

Ma a majálisozást elmosta az eső így beszorultunk a házba. mit lehet ilyenkor csinálni? gondolkodni!
2 motor párhuzamosan kötve túl gyors, sorba kötve meg pont jó igaz gyengébb lesz. De akkor jó lenne egy kapcsolóval megoldani a soros/párhuzamos kapcsolást. úgy éreztem menni fog, végül fél óra agyalás meg 3 újrarajzolás után megszületett a megoldás, közkincsé teszem ámbár biztos más is csinált már ilyet...
Fontos tudni, hogy az eredeti irányváltó kapcsolót meg kell tartani! Ez egy további kapcsoló lesz aminek a funkciója a teljesítmény felezés felesleges elektronika nélkül csupán egyetlen kapcsolással! Csak egy db 2 vagy háromállású közönséges 6 lábú kapcsoló kell hozzá meg némi drót, az ábrán a két külön kapcsoló ezt jelképezi.
1 - lassú üzem elektromos diferenciálművel
2- gyors "difizáras" "race" üzemmód
3- vegyes ábra mindkét bekötéssel