Sziasztok!
Csak hogy értsétek a kérdésemet.:
Kell egy kocsit vennem aminek van papírja. Ezt darabokra szedem, leveszek sablonokat minden kaszni eleméről..ajtók, motorháztető, sárvédő, csomagtér, motortér, taposó lemez, tető..stb.. majd lebontok róla minden kaszni elemet amiről levettem a sablont. Így marad négy fém torony ami gondolom szanaszét lesz rohadva, meg a két küszöb amiknek belül a merevítő lesz szét rohadva, és a kardánbox meg pár gerenda amik a nyúlványok előre és hátra végükön többnyire a lökhárítóval.
És itt kezdtem dilemmázni hogy ha csak szó szerint egy keretem marad ami fém akkor vajon mi lenne ha kicserélném azt is, azaz újra építeném teljesen az alváz tartó elemeit is akár karbon -kevlárból, de közben találkoztam egy Driftessel akinek V8 motor van a kocsijában, és full sima vinilészterből van a kocsija, hullámosított /trapéz/ maggal alul felül sík lapokkal borítva, -ebből van a taposója, a többi elem meg csak U szelvényű és ez ha neki azt a bazinagy gépet összetartja ráadásul úgy hogy versenyezni is mer vele..amin kétszer tetőre állt a kocsija, akkor egy mezei streetcar csak kibír ugyanebből felépítve az utcai sokkal kisebb igénybevételt, mert ugye csak nem száguldozhatok jóval száz fölött, pláne nem rallye pályán, sőt tetőre sem készülök állni a kocsival..meg nehéz is lenne mert elég alacsony.
Így értitek min dilemmázok?
Valójában egy replikát építenék én is, azzal a különbséggel hogy az enyém pont olyan lesz mint az eredeti, csak tartósabb.
Meg akarom tartani, nem adom el sőt nem is gyártok belőle csak egyet.
Ez hülyén fog hangzani de gondoltam arra is hogy nem veszek kocsit hanem rajzokról, fotókról felépítem a Fiat X-et, 1-2mm eltérés a méretekben, -kaszni szélesség, vagy egy kis pontatlanság az ajtókon lévő csíkon a lemez merevítőn nem gond, ha hegesztik akkor sem pontos teljesen vagy csak én nem láttam még jó kasznist. Modellezek gyerek korom óta, ez a munkám is a modellkészítés így nem nagy kihívás kicsit nagyobban megcsinálni valamit csak legyen pénz rá de abból sok :-)
Érthető voltam így? Tehát annyit írjatok hogy a csupasz kaszni elemek nélküli alváz marad ha még jó max impregnálom epoxival mert az vízálló és rugalmas így védi a fémet, vagy amit javasoltok, akár ki is cserélhetem valamire ami nem rohad.
Köszönöm előre is a válaszotokat! Üdv Csabi