Roglin Creative Commons License 2014.04.08 0 0 563

Sziasztok!

 

Ami a jelzők kérdését illeti a karos jelzőt szinte 100%-hogy a Tóth és később az unokaöccse a Deák csinálta -értelemszerűen nem saját kezüleg, hanem csináltattak hozzá szerszámokat, és voltak embereik akik csinálták. Az nem kizárt, hogy a karos jelző utolsó variánsát -mert legalább 4 féle "generáció" létezett kb.- még csinálta a Deák a 90'-es évek elején is. A Pv-nek tulajdonított jelzővel kapcsolatban furcsának tartom, hogy más logóval forgalmazták volna. Tény, hogy a fényjelzőket rövid ideig csinálták -valószínűleg akkoriban amikor a Pénzverdei vonatokat- de az is, hogy a karos jelzők korai változatai sem gyakoribbak. Tehát a dolgok tisztázása végett a karos jelzők utólsó variánsai a szó szoros értelmében nem Tóth, hanem Deák féle jelzők, egyébként ezutóbbi változat létezett H0-ás méretben is...

A Pv vagonok rakományaival kapcsolatosan annyi megjegyzést még tennék, hogy biztosat kijelenteni azért nem lehet ott sem, mert tény, hogy egyes gyártók Pl. Vörös szikra, Tóth- tettek "gyárilag" fa rakományt egyes tehervagonokra, de még a Meja katalógusban is szerepel ilyen, bár eztutóbbival a valóságban nem találkoztam.

 

Üdv: R.

Előzmény: jgyurka (561)