Még az nem világos teljesen nekem, hogy az automata ajtó nyitó-csukó rendszer egyáltalán nem veszi figyelembe azt, hogy épp hol tart a ki és beszállás folyamata?
Mert azért a pesti nép kb. ahhoz van szokva, még ha nagy tömeg is van, hogy kiszállnak a kiszállók, helyet adnak nekik, majd beszállnak és csipogás, esetleg valami emberi vakkantás, hogy akkor most már mennénk, majd zárás indulás. Valahol jogosan dühíti fel, ha ezután az lesz, hogy metró bejön, ajtó nyílik, kiszállók kiszállnak majd hirtelen hopp csipogás és ajtó bezáródik, mielőtt az utas keze épp be tudna tenni a lábát a szerelvénybe...
Az első 4-es metrómra én is csak a másodikra fértem fel, de nem a tömeg miatt, hanem mert egyszerűen nem jutott idő beszállni.
A 4-es metrónál nem tudom mennyire lesz ez probléma, de a 2-esnél mostanában rendszeres (két-háromnaponta) előforduló üzemzavarok, menetrend felborulások miatt, vagy csak úgy simán, délután csúcsidőben sokszor olyan tömeg gyűlik össze, hogy bejön egy metró fullosra heringre tömve, ajtók nyílnak és elkezdenek kiszállni, a beszállóknak még esélyük sincs mozdulni, hisz még tódul ki a nép, de már elkezd pittyogni és zárni az ajtókat. Rendszeresen fordul elő hogy harmadik-negyedik! beérkező metróra férek csak fel. Az egyik ilyen esetnél bejött a metró dugig tömve, leszálló se nagyon volt, a beszállni akarók csak néztek maguk elé szomorúan, eközben a hangosbemondó: "Kérem a beszálláshoz a már szabaddá vált ajtókat is vegyék igénybe!" Mire egy borízű hang a tömegből: "Mutassál már egyet, b..meg!"