Mikroszkopikus szinten, 1 max 2-3 közel eső csomópontban Vissim, hálózati azaz makroszkopikus szinten Vissum.
Hosszabb periódusidő alkalmazása bonyolult nagy méretű és nagyforgalmú kereszteződésekben javasolt azt szokták mondani tervező mérnökök, hogy kis csomópont kb 60 (s), közepesen nagy 75 (s) nagyobb 90 (s) 120 csak ritkán.
Minél nagyobb periódusidő előnye a veszteségidő csökkentése, hiszen egy zölddel sok autó megy át, viszont a várakozási idő az magas, főleg ha pont lekési valaki a zöld jelzést. Viszont ha kevés autó jön egy irányból és hosszú a zöld (pl. 1-2 fázis épp alacsonyabb forgalomnagyságot ad az átlaghoz képest) akkor az kapcitás fölösleg is lehet. 120-as ciklus esetén nagy szórások lehetnek.
Ha mindenhonnan kevés autó jön, akkor gyorsabban lemegy a kör, mindenki hamarabb távozhat, mindenki örül.
Miért lenne gyorsabb? Ugyan úgy a periódusidőt ki kell várni, fix.
Ha sok autó van, akkor későbbi zölddel mész át, de kevesebb ideig tart egy kör, ez nagyjából kiegyenlítődik.
Ez a kisebb hátránya.
Viszont a fölösleges, kis forgalomnagyságú irányok tiltásával a főirányoknak szükséges zöldideje megadható. Tehát a kisebb periódusidő így nem azt jelenti, hogy arányosan csökkented a nagyobb idejűt. Így lehet optimálisan kihasználni a kapacitásokat. A balkanyar tiltás egy statikus módon így segíti a kereszteződési műveletek számának csökkentését, illetve ezáltal gyorsítja a forgalmat, valamint a maszkolt forgalomirányítás szűk keresztmetszeten lehetővé válik. Számos előnye van a rövidebb periódusidőnek. De, ez hálózati szinten fontos, a többi csomópont kapacitását figyelembe kell venni.
Gondoljunk bele Bp-en 90-esek, ennél nagyobb forgalomra. És folyamatos a kiürítés, a balkanyarok pedig el vannak vezetve, ahol lehet.