Azt gondolom (tudom): az autó -attól függően, hogy milyen konstrukcióban vásároltad- a Te tulajdonod, vagy egyszer az lesz. Ebből az következik -amennyiben nem lízinges-, hogy már eleve a Te neved van beírva a tulajdonos helyén. Ezért mindenhez jogod van, csak felmerül a kérdés:
1. A próbakörön esetleg felfedezett hibákat már jótállás (garancia) keretében javítják, tehát a szokásos törvényi kötelezett 1 éven belül. Tehát, ha valami problémát észlelsz akkor rögtön jelzed, de ugyan úgy kerül javításra az autó, mintha 2-3-4-5- stb. hónap elteltével vennéd észre a problémát.
2. Nagyon kevés az esélye (jelesül: nulla), hogy amennyiben az autón bármilyen sérülés esett -ami után fényezni is kellett-, akkor az rétegvastagság mérővel kimutatható. Egyszerű az oka: gyári technológiával/minőségben javított sérülések után az autó eredeti állapotúnak minősül. Meglepő, de pl. a Lagermax olyan karosszériajavító háttérrel rendelkezik, hogy a szállítás során -sérült bármilyen márkájú- autót a saját javítóbázisukon gyári minőségben javítják és az így javított autókat még a Mercedes kategóriájú gyártók is a sérülésmentessel egyenértékűnek fogadja el.
Természetesen kívül-belül alaposan át kell nézni az autót és az esetlegesen talált problémákat jelezni kell. Ha olyan a gond, hogy a látható sérülés helytelen tárolás/szállítás eredménye, akkor azt jegyzőkönyveztetni kell és amennyiben neked az a jó megoldás, akkor árleszállítást kérni.
De, megvallom őszintén: egy komoly, nagy kereskedésnek nem érdeke hibás árút eladni.
Vagyis: ez nem televízió, mobiltelefon, stb., hogy akkor köszönöm nem kérem, vagy vegyen le a polcról egy másikat, az hátha jobb lesz. Mert nem a kereskedő tulajdona az autó (soha sem volt!), hanem a Tiéd, hiszen anélkül, hogy nincsen a vásárlás pénzügyi rész lerendezve a forgalmazó felé, nem tudod "testközelbe" tudni a gépsárkányt.
Nyugi, biztosan jó lesz, csak ügyesen. (az "érdekes storyk" az esetek 99,99%-ban urban legend-ek)