paul2 Creative Commons License 2014.02.13 0 0 2731

a KGST árnyoldala,

Hát ez pont nem az árnyoldala volt, ha az Ikarusz csak Magyarországra gyárthatott volna buszt, akkor az évi 12 ezer darabos sorozatot soha nem érhette volna el, vagyis mé ennyit sem fejleszthetett volna.

Személygépkocsit persze gyárthattunk volna, ha veszünk valami kkülföldi licenszet, a Rábánál próbálkoztak is a Toyotával, de persze le lett álítva az üzlet.

Amúgy a KGST saját személyautófejlesztése 0 volt:

a Trabant és Wartburg lényegében fedeles motorbicikli, háború előtti alapokon,

a Moszkvics, Volga, Csajka lopott, illetve koppintott, szintén háború előtti,

a Zaporozsecnél még a koppintást is totál elszúrták,

a Lada, a Polskik, a Zastavák mind Fiat licensz, a Dacia Renault.

A Skoda és a Tatra volt saját fejlesztés - többé-kevésbé.

Mit hagytam ki?

 

Előzmény: morcos csodagyerek (2724)